"להתאמץ זה חשוב, אבל לדעת איפה להשקיע את המאמץ שלך עושה את כל ההבדל" ובדיוק בזה עוסק המאמר שלי היום. אנחנו מקבלים המון פניות מבעלי עסקים שמעוניינים להתחיל איתנו את הפרסום ולטענתם כבר ניסו הכל. ברוב המקרים אנחנו מגלים שמירב ההשקעה שלהם גם הנפשית וגם הכספית כוונה למקום הלא נכון. הפעם אני הולכת לחלוק אתכם חמישה טיפים שכל בעל עסק חייב לעשות על מנת לשפר מידית את המיקום שלו במנוע החיפוש.

 

שלב ראשון: בדקו שגוגל אינדקסה את האתר שלכם

רוב בעלי העסקים שאינם מקדמי אתרים לא מכירים את העובדה שמה שנמצא במנוע החיפוש של גוגל זה למעשה רק האתרים שגוגל סרקה. אם גוגל לא סרקה אתכם, אתם לא תופיעו במנוע החיפוש בכלל. הדרך לבדוק האם גוגל סרקה את האתר שלכם היא להקליד במנוע החיפוש site:domain.co.il את הדומיין יש להחליף עם כתובת האתר ולהריץ חיפוש. בשלב זה אתם אמורים לקבל את מספר העמודים שגוגל אינדקסה באתר שלכם.

זו דוגמה לאתר שלנו:

במידה וגוגל לא סרקה את כל העמודים שבאתר שלכם או לא סרקה את האתר שלכם בכלל אתם יכולים לזרז את הפעולה בכך שתיכנסו לכתובת הזאת: https://goo.gl/d6Kc4b ותקלידו את כתובת האתר שלכם. זה עלול לקחת מספר ימים עד שגוגל תסרוק את האתר שלכם אבל זה בהחלט יכול לתרום לקידום האתר שלכם במנוע החיפוש, במיוחד אם הוא לא הופיע שם קודם.

 

שלב שני: צרו עמוד גוגל העסק שלי

קודם כל זה בחינם, אז למה לא? זה רק יכול לתרום שכאשר ירשמו את שם העסק שלכם בגוגל תופיע מפה עם המיקום המדויק שלכם. בנוסף לכך מתחת למפה יופיעו גם שעות הפעילות שלכם וטלפון של בית העסק. מומלץ מאד להוסיף תמונות שלכם ושל העסק שלכם כדי שאנשים יוכלו להזדהות עם המותג שלכם. הסיבה האחרונה והכי חשובה שבגללה כדאי לכם לעשות את זה היא די פשוטה – גוגל כפי שהבנתם מקפיץ למעלה אתרים שמשתמשים בכלים שהוא מספק לנו. תחשבו כמו גוגל לרגע – איזה עסק הייתם נותנים לו עדיפות? כזה שמספק פרטים על עצמו לגולשים או כזה שלא?

 

שלב שלישי: בדיקת מהירות האתר שלכם

גוגל ידועה בכך שהאג'נדה שלה היא הצגת התוכן הרלוונטי והטוב ביותר למשתמש, לכן הסיכוי שהיא תציג גבוה אתר שמהירות הטעינה שלו איטית הוא נמוך מאד. ניתן לבדוק מהי מהירות האתר שלכם לפי הכלי החינמי הזה: google page speed . כל תוצאה שהיא מתחת לשמונים משמעותה שהאתר שלכם איטי ויש לטפל בכך. ישנן שתי אפשרויות: או שתציגו את הדו"ח שמתקבל למתכנת שבנה לכם את האתר על מנת שיבין מה יש לשפר בו או להוריד לאתר שלכם (במידה והוא עובד על וורדפרס) פלאגינים כמו wp rocket – שמטרתו מחיקת זיכרון המטמון של האתר שלכם בלחיצת כפתור או imagify שמטרתו להקטין את נפח התמונות שבאתר שלכם ובכך לשפר את מהירות האתר בעשרות אחוזים.

 

שלב רביעי: מחקר מילים מקוצר

אין לנו הרבה זמן נכון? אז הדבר הבא לא אמור לקחת לכם יותר מחצי שעה. את התחום בו אתם עוסקים אתם מכירים לא? הכינו רשימה של ביטויים בהם הייתם רוצים להופיע במקום הראשון ובידקו מה המיקום הנוכחי שלכם בביטויי אלו. אני אוהבת מאד להשתמש בתוכנה החינמית ranktracker שמאפשר לכם לבדוק את המיקומים שלכם בכמה לחצות פשוטות. אחרי שבדקתם מה המיקומים הנוכחיים שלכם תוכלו להתקדם בהמשך לכתיבת תוכן רלוונטי לביטויים שלו על מנת לשפר את המיקום שלכם.

 

שלב חמישי: שפרו את הקידום הפנימי של האתר שלכם

בשפה המקצועית קוראים לזה אופטימיזציה וכתבתי על זה בהרחבה יותר כאן. בגדול זה לבצע התאמה של האתר שלכם לגוגל על ידי עדכון התגיות שבאתר. אין מה להשקיע בכך יותר מדי זמן – בכל זאת יש לנו רק חמש שעות לא? ועדיין הדגישו את הדברים החשובים באתר שלכם כמו למשל שם העסק, מספר טלפון, התחום בו אתם עוסקים, מילות מפתח רלוונטיות אליכם וכל מה שיכול לעזור לגוגל להבין במה האתר שלכם עוסק. הוסיפו דף צור קשר באתר שלכם ובו ציינו את שעות הפעילות, טלפון ודרכי הגעה. אין צורך להגזים ולרשום את שם העסק כל מילה שניה אבל כן רצוי שהוא יהיה ברור גם למשתמש וגם לגוגל.

 

צריכים עזרה בקידום אתרים בגוגל? אנחנו כאן בשבילכם!

צלצלו אלינו למספר הזה: 072-2992112

חן שדה חן שדה

מנהלת פרויקטים

חן שדה, מקדמת אתרים ומנהלת פרויקטים.

Comments

comments