היום, כל עסק צריך נוכחות אינטרנטית. משמעות הדבר היא שכל עסק המעוניין להגדיל את תנועת המשתמשים והלקוחות הפוטנציאלים שלו, נדרש להחזיק באתר אינטרנט עסקי. אם כך, מאיפה מתחילים? האם כדאי לעשות שיווק באינטרנט או קידום אתרים בגוגל?

 

שיווק באינטרנט – כל הכלים החזקים לעסק שלך

אם היינו צריכים להגדיר מהו שיווק באינטרנט היינו אומרים כי מדובר למעשה באוסף נרחב של כלים הכוללים תוכנות, שירותים וידע מקצועי הנדרש על מנת לתפעל ערוצי שיווק רבים המפיקים תנועת משתמשים ולקוחות פוטנציאלים לאתר העסקי שלך. משנה לשנה מתפתחת התעשייה של אנשי השיווק באינטרנט בקצב מסחרר וכך גם השיפורים והשינויים בטכנולוגיות חדשות המאפשרות לנו לשווק את העסק שלנו בדרכים חדשות ובערוצי תקשורת חדשים שטרם הכרנו בעבר.

 

אוסף הכלים והטכניקות הקיימים בענף השיווק באינטרנט נועדו לסייע לנו בפרסום וקידום העסק בקשת רחבה של ערוצי תקשורת, פלטפורמות תוכן, רשתות חברתיות, רשימות דיוור ועוד. כל ערוץ תקשורת הוא מודל עסקי בפני עצמו הדורש התמחות מקצועית של איש שיווק באינטרנט הנדרש לבנות אסטרטגיה שיווקית עבור בעל העסק. כמו כן, איש שיווק מקצועי ידע להתאים את זירת הפרסום, הכלים והטכניקות המתאימות ביותר עבור כל עסק בהתאם לנישה ותחום העסק ורמת המעורבות של מנהל העסק ועובדיו.

 

שיווק באינטרנט או קידום אתרים בגוגל
שיווק באינטרנט או קידום אתרים בגוגל

בניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט

לאחר שנבנתה אסטרטגיית השיווק מול בית העסק, יש לקבוע את תקציב הפרסום החודשי בהתאם לאסטרטגיה בטווח של כחצי שנה עד שנה מראש לפחות. הסיבה לכך היא מקסום הרווחיות של הפרסום והחשיפה עבור המשתמשים באמצעות הגברת הסיכויים להפוך את המשתמש – הלקוח הפוטנציאלי ללקוח מרוצה. כך למשל, כאשר אנו בוחרים להשקיע 2,000 ₪ בחודש עבור פרסום בגוגל, פייסבוק, רשימת דיוור וכל מקור תנועה אחר, אנו למעשה בודקים כמה משתמשים יחשפו אל מודעת הפרסום שלנו וכמה מהם יקליקו עליה בפועל. לאחר שנקבל את הנתונים הראשוניים נוכל להבין טוב יותר האם הערוץ הפרסומי שבחרנו הוא הטוב ביותר עבור העסק וכיצד ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיין כך שהמחיר לליד יהיה הנמוך ביותר וסיכויי הסגירה שלו יהיו הגבוהים ביותר.

 

למי זה מתאים?
– לקוחות עסקיים בינוניים וגדולים המסוגלים להתמודד עם השקעה של זמן וכסף לטווח הארוך במטרה לבנות מערך שיווקי ואסטרטגי שיכול להביא את הביצועים והעלויות באופן אופטימלי.

– לקוחות עסקיים המוכרים מוצר או שירות בעל ביקוש רב.

 

קידום אתרים בגוגל ופרסום לבעלי עסקים

קידום אתרים בגוגל נועד לסייע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, כמו גם חברות גדולות וארגונים המעוניינים להביא תנועה ממוקדת ורלוונטית אל האתר העסקי שלהם. כאשר מדובר בקידום אתרים ובעלי עסקים במנוע החיפוש ישנן שתי דרכים באמצעותן תוכלו לקבל תנועה.

 

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני הוא תהליך אשר נבנה בהדרגה על ידי חברת קידום האתרים במטרה לשפר את דירוג האתר במנוע החיפוש כך שיופיע בראש תוצאות החיפוש במגוון רחב של מילות מפתח וביטויים רלוונטיים אשר משתמשים מחפשים במנוע החיפוש גוגל. תהליך הקידום עשוי לקחת מספר חודשים ויותר, בהתאם לתחרותיות עבור הביטוי המקודם ותחום העיסוק.

היתרון בקידום אתרים אורגני הוא שבעל העסק אינו צריך לשלם עבור כל כניסה של משתמש לאתר. כך יכול ליהנות העסק מקבלת תנועת משתמשים ממוקדת ורלוונטית לתחום העיסוק שלו במגוון ביטויים שהקלידו המשתמשים בגוגל.

 

קידום אתרים ממומן או פרסום בגוגל

כאשר מדובר בעסק קטן עד בינוני בעל תקציב פרסום נמוך, הדרך הטובה והמומלצת ביותר לקבל תוצאות בטווח הקצר היא באמצעות פרסום ממומן בגוגל. הקידום הממומן במנוע החיפוש מאפשר לבעל העסק להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל ואף להופיע במגוון אתרים קטנים כגדולים ברשת שהם גם שותפים של גוגל ולשלם אך ורק כאשר המשתמש חיפש או התעניין לרכוש את המוצר או השירות של בעל העסק.

עלויות הפרסום בגוגל יכולות לנוע משקל אחד לכל כניסה של משתמש לאתר ועד עשרות שקלים, בהתאם לתחרותיות התחום ופרמטרים נוספים.

 

חשוב לדעת:
בכדי למקסם את תוצאות הקידום, כדאי לבחור בחברת קידום אתרים המתמחה בניהול קמפיינים בגוגל ובקידום אתרים אורגני. הסיבה לכך היא מפני שהאינטרס שלכם הוא לקבל את התוצאה הטובה ביותר בתמורה להשקעה שלכם.

 

לסיכום

ההמלצה שלנו לבעלי עסקים קטנים היא לבחור בפרסום בגוגל מבוסס תוצאות ומשם ניתן להגדיל בהדרגה את תקציבי הפרסום ואף להוסיף גם קידום אורגני. באשר לבעלי עסקים בינוניים ומעלה, כדאי לשלב בין הפרסום הממומן ובבניית אסטרטגיית שיווק לטווח הארוך.

 

הכותב הוא מושיק קלינמן, מקדם אתרים מקצועי בחברת יויומדיה

מושיק קלינמן מושיק קלינמן

מקדם אתרים

מושיק קלינמן, מקדם אתרים חרוץ ונעים הליכות, בעבר עבד בחברת יויומדיה, תמיד נזכור את למושיק את הדברים הטובים הרצינות והמחויבות לעבודה.

Comments

comments