שיווק חנויות אינטרנט מהווה לרוב את אחד היסודות להצלחת החנות שלכם. חנות מעולה ככל שתהיה ללא תנועה לא תצדיק את בנייתה ובוודאי שלא את תחזוקתה.
אז בניתם בהצלחה את החנות האלקטרונית שלכם – כל המוצרים מוכנים למכירה, עגלת הקניות מוגדרת כראוי, האתר בעיצוב רספונסיבי וידידותי למכשירים השונים, התמונות והתיאורים של המוצרים נראים מעולה.
על פניו, נראה שהכל מוכן לביאתם של מאות ואלפי לקוחות לצבוא על החנות ולהתחיל לעשות כסף. אם כך, היכן הם אותם לקוחות? כאמור, לא משנה כמה טוב ומושקע נראית החנות – ללא לקוחות, החנות שלכם לא תהפוך לעסק רווחי.
בעבר, כל שהיה צריך לעשות כדי להביא לקוחות – הוא לבנות אתר – וזהו. כיום המצב שונה ונדרשת פעילות במסגרת האינטרנט ומחוצה לו על מנת להביא תנועה לחנות שלכם; אמנם כל אחד יכול להעמיד אתר אינטרנט, אולם ישנו צורך בהשקעה נוספת בהבאת טראפיק רלוונטי של לקוחות פוטנציאליים לאתר – השקעה שעשויה להביא לכם עשרות או מאות מבקרים ביום.

שיווק חנויות אינטרנט

איך לגרום לגולשים להגיע לחנות שלכם

שיווק חנויות אינטרנט יכול להתבצע בדרכים רבות אונליין ואופליין; חלקן ברורות מאליהן, חלקן פחות. מעבר לביצוע פעולות קידום אתרים לחנות בגוגל ישנן דרכים נוספות להבאת לקוחות פוטנציאלים לחנות, חלקם מתמקדות בפעילות המבוצעת אונליין במסגרת האינטרנט וחלקן בפעילות אופליין מחוץ לאינטרנט.

פעילות אופליין, מחוץ למסגרת האינטרנטית

עדכון הניירת:
הוסיפו את כתובות האתר והמייל שלכם לכל החומרים הכתובים (כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, ברושורים, מאמרים, מוצרים וכו').

פרסום אופליין:
כללו את כתובת האתר שלכם בכל פרסום במדיה (מגזינים, עיתונים, טלוויזיה ורדיו).

פה לאוזן:
ספרו לחברים וללקוחות על האתר; אין להפחית בחשיבות מידע העובר מפה לאוזן. הלקוחות הראשונים יכולים להיות אלה שהגיעו מהיכרות עמכם או מהמלצה מחבר.

פעילות אונליין ברשת האינטרנט

השתתפו בפורומים:
השתתפו ותרמו לקבוצות דיון ופורומים, תוך שאתם מוודאים כי כתובת האתר מופיעה בכל רשומה / פוסט. אל תציפו את קבוצות הדיון והפורומים בפרסומים בוטים ורעשניים שיגרמו ליותר נזק מאשר תועלת; היו מועילים לאחרים ופרסמו תשובות לשאלות של גולשים, תוך שכתובת האתר נראית לעין בחתימה שלכם.

עדכנו את החתימה באימייל:
כללו את כתובת האתר בחתימות המיילים הנשלחים על-ידכם.

פרסום באתרים אחרים:
פרסמו באתרים קשורים או דומים, למשל – באנר או המלצות ספציפיות. ניתן לעשות זאת באמצעות פרסום בגוגל באתרים ממוקדים או באמצעות שימוש בפלטפורמה כמו אאוטבריין.

שיווק באימייל:
שיווק באימייל הוא דרך תקשורת זולה ולרוב אפקטיבית. הקושי הוא ביצירת קהילת מדוורים וזאת מכיוון שחוק הספאם אוסר על משלוח אימיילים למי שלא הסכים לכך באופן מפורש אך הסבלנות משתלמת ויצירת קהילת מדוורים שמחכים לאימייל הבא שלכם היא צעד חשוב לחיזוק השיווק של העסק שלכם. הגדילו את רשימת התפוצה על ידי הוספת אפשרות הרשמה (Sing-Up) בעמוד הבית וכללו אותה גם בסיום תהליך הרכישה. ברגע שיצרתם רשימת תפוצה של לקוחות מתעניינים, תוכלו לקדם את העסק והמוצרים שלכם ביעילות רבה, באמצעות ניוזלטרים שבועיים או חודשיים.
לא זאת בלבד ששיווק באימייל שימושי לחנויות שזה עתה נפתחו – ניתן להשתמש בו עבור כל מוצר שאתם מוכרים; כאשר אתם מריצים קמפיין, ניוזלטר היא דרך פשוטה, זולה וישירה ליידע בזאת את לקוחותיכם ועל ידי כך, לייצר תנועה ממוקדת ורבה לאתר שלכם.
הנחות ומתנות:
הנחות ומתנות באתר האינטרנט של החנות שלכם עשויים לסלול את הדרך לרכישה הראשונה של הלקוח. האתגר הגדול הוא לגרום ללקוח לרכוש בפעם הראשונה. לאחר שהלקוח ירכוש בפעם הראשונה ויהיה מרוצה הסיכוי שהוא ירכוש שוב ושוב גדל משמעותית. לקוחות תמיד יחששו מעט בעת רכישת מוצרים מחנות חדשה, או מחנות שהם נתקלים בה לראשונה, או מחנות שהם רוכשים ממנה לראשונה, במיוחד כאשר מדובר במוצרים יקרים. בכדי לגרום ללקוחות לרצות לתת לכם את כספם, הציעו הנחות על המוצרים הפופולאריים ביותר בקטלוג. בין אם מדובר בסוג ההצעה, במתנה או בהנחה – אנשים תמיד שמחים להרגיש שהרוויחו. לדוגמא, תוכלו להציע 20% הנחה על הרכישה הראשונה. כאמור, ברגע שהלקוח קיבל את המוצר ואהב אותו, עולים הסיכויים שהוא יחזור לרכישה נוספת, או ימליץ עליכם בפני מכריו.

מנועי חיפוש ובראשם גוגל
כולם משתמשים במנועי החיפוש כדי למצוא את מה שהם מחפשים. קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) הינו מקבץ שיטות לשיפור מעמדו של אתר האינטרנט שלך במנועי החיפוש, לייצר תנועה לתוך האתר ולקדם את החנות האלקטרונית.
מגוון שיטות פשוטות, לדוגמא – מחקר מילות מפתח ועבודת מטא-טאג (Meta Tag) עשוי להביא לשיפור מהיר של דירוג האתר. גם במידה שאינכם בטוחים לחלוטין כיצד לעשות זאת בעצמכם, תוכלו להסתייע במדריכים הזמינים ברשת, או בחברות קידום אתרים שיוכלו לבצע את העבודה עבורכם.
דירוג גבוהה יותר של החנות האלקטרונית יגרום לתנועה רבה יותר של לקוחות פוטנציאליים לאתר. לא פשוט להביא את האתר למיקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש, בעיקר כאשר מדובר בחנות חדשה, אולם שימוש מושכל בכלים כדוגמת גוגל אדוורדס יאפשר לכם להגיע ללקוחות הראשונים במהירות יחסית.
גוגל אדוורדס מאפשר לאתר להיראות בראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל, בשטחי הפרסום. מה שיש לבצע, הוא לבחור מילות המפתח הקשורות למוצרים שלכם, לתת הצעת מחיר (Bid), לטפח את קמפיין הפרסום שלכם ולהעלות את ציון האיכות של מילות המפתח; הצעה טובה ביחס להצעות אחרות הכוללות מילות מפתח דומות, תקבל מקום טוב בשטחי הפרסום. הגבייה היא בשיטת פר-קליק (PPC). שימוש מושכל עשוי להביא לזרימה של לקוחות פוטנציאליים רבים, תוך זמן קצר בלבד.

לסיכום

עשו מה שתוכלו על מנת להגדיל את התנועה לאתר חנות שלכם בכל נקודת מפגש עם הלקוח ואל תחששו משיטת הגביה PPC, שהרי עם הזמן תלמדו לשלוט בה ולנצלה לטובתכם המרבית.
הדבר החשוב ביותר לזכור, הוא שבניית חנות אלקטרונית הינה תהליך הדורש זמן. היאזרו בסבלנות, השתמשו בטיפים הנ"ל והחנות האלקטרונית שלכם עתידה לעלות על הדרך המיוחלת להצלחה.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments