מהו מחקר מילות מפתח ואיך זה עוזר לך

 

פעמים רבות פונים אלינו אנשים שמעוניינים לשווק את העסק שלהם באינטרנט ובגוגל בפרט אך הם אינם יודעים באופן וודאי כיצד הלקוחות שלהם מחפשים אותם ואת השירות שלהם. כדי שפעולות השיווק יהיו אפקטיביות יש לבסס אותן באמצעות ביצוע מחקר מילות מפתח בגוגל.

 

מחקר מילות מפתח מהווה את הבסיס לתהליך השיווק והקידום בגוגל ובערוצים נוספים באינטרנט. מטרת ביצוע המחקר היא להבין מהם הביטויים אשר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים בהקשר לעסק שלכם וזאת על מנת לקבל החלטות על אופן ההגעה האידיאלי לקהל לקוחות זה.

 

מחקר מילות מפתח מכוון אותך לבחור את הביטויים הנכונים בדומה למצפן המראה לך את הדרך הנכונה
מחקר מילות מפתח מכוון אותך לבחור את הביטויים הנכונים בדומה למצפן המראה לך את הכיוון הנכון ללכת בו

 

מחקר מילות מפתח מאפשר לבעל העסק להציץ לראשם של הלקוחות הפוטנציאליים שלו. ביצוע שיווק מבלי לבצע מחקר ביטויי מפתח עלול לעלות בבזבוז כסף.

 

במאמר זה נתייחס לשאלות מהותיות העולות בעת ביצוע המחקר, לפי מה כדאי לבחור את ביטויי המפתח לקידום בגוגל ובאמצעות אילו כלים מומלץ להשתמש בעת ביצוע המחקר.

 

לפי מה כדאי לבחור מילות מפתח לקידום בגוגל

 

נפח חיפוש של הביטוי:

אחד הנתונים החשובים ביותר הוא נפח החיפוש, ומשמעותו כמות האנשים שמחפשים בממוצע את הביטוי הספציפי בחודש, כאשר הממוצע מתייחס לשנה האחרונה. כמובן שנתן עדיפות למילים שכמות החיפושים בהם גדולה יותר.

 

הרלוונטיות של הביטוי:

בדיקת הרלוונטיות של הביטוי באה לבדוק מהי קרבת הביטוי באופן ספציפי לעסק, כמובן שנרצה לבחור ביטויים מאוד רלוונטיים לעסק. מי שצריך לקבוע את מידת הרלוונטיות של כל אחד מהביטויים הוא בעל העסק, מכיוון שהוא זה שיודע בצורה הטובה ביותר אילו מהביטויים המוצגים לו רלוונטיים לעסק שלו.

 

הקשר הביטוי:

הכוונה היא לנסות להבין מה עובר לגולש בראש ברגע החיפוש בגוגל על מנת לבחור את הביטוי שהסבירות שיוביל לרכישה / פניה הוא הגבוה ביותר. למשל: אם אנחנו מעוניינים לקדם את התחום של איפור כלות בערב החתונה אזי ככל הנראה הביטוי "מאפרת כלות" אשר מייצג מקצוע אותו הגולשת מחפשת יהיה רלוונטי יותר מהביטוי "איפור כלות" שיתכן שגם כן רלוונטי מאוד אך יתכן שהגולשת מחפשת אותו בגוגל כדי לראות תמונות של איפור כלות ולאו דווקא את המקצוע עצמו אשר הביטוי מאפרת כלות מיצג אותו טוב יותר משמעותית.

 

ישנם מספר כלים / תוכנות שמטרתם לסייע בביצוע מחקר מילות מפתח, לכל אחד יש את היתרונות הספציפיים שלו ואת הדברים הספציפיים שלהם הוא מיועד.

 

כלים מומלצים לביצוע מחקר מילות מפתח

 

מתכנן מילות הפתח של גוגל המספק נפח החיפוש בגוגל ואת התחרותיות בפרסום ממומן:
הכלי המומלץ ביותר לביצוע מחקר מילים במטרה לאמוד את נפח החיפוש הוא "כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל". הכלי יחסית פשוט לשימוש: נכנסים לכלי, מכניסים מספר ביטויי קידום אפשריים בעלי מכנה משותף, קובעים מיקוד גאוגרפי ומחפשים. הכלי יספק באופן מידי נתונים שונים לגבי מילות מפתח מהתחום.

 

אחד הנתונים החשובים הנוספים אותם מספר הכלי הוא את התחרותיות. חשוב לציין שהתחרותיות מתייחסת לקידום הממומן ולא לקידום האורגני, לכן היא רלוונטית רק במידה ואתם מבצעים . במידה ותרצו לבצע קידום אתרים אורגני בגוגל (בתוצאות הטבעיות), נשתמש בכלי מרקט סמוראי עליו תקראו בפסקה הבאה.

 

מתכנן מילות המפתח

 

מרקט סמוראי המספק את רמת התחרותיות באפיק האורגני

הכלי מרקט סמוראי (Market Samurai) מאפשר למשתמש לקבל את רמת התחרותיות האורגנית של המילים שאותם המשתמש מעוניין לקדם. למשל, אם אנחנו רוצים לקדם ביטוי מעולם החתונות באופן אורגני (בתוצאות הטבעיות של גוגל) אז נוכל לעשות זאת באמצעות הכלי הזה. מרקט סמוראי מציג לנו טבלה ומבצע עבורנו השוואה במגוון רחב של פרמטרים בין האתרים השונים המדורגים בעמוד הראשון בגוגל. מקדם אורגני מיומן יוכל לאמוד מהר יחסית את התחרותיות בתחום.

 

מרקט סמוראי לבדיקת תחרותיות מילות מפתח

 

לסיכום,

מחקר מקדים של מילות מפתח יכול לעשות את ההבדל בין קידום מוצלח בגוגל לקידום כושר בגוגל, בחירת הביטויים הנכונים לקידום מעלה באופן משמעותי את הסיכוי שתהליך הקידום יצליח.

בסופו של דבר המילים שאנו ממליצים עליהן הן המילים שעומדות בצורה הטובה ביותר בקריטריונים הבאים:

כמה שיותר חיפושים לביטוי:
פשוטו כמשמעו – אנחנו רוצים לבחור ביטויים כמה שיותר פופולריים על מנת להביא כמות רבה של תנועה לאתר.

כמה שיותר רלוונטי
כלומר – כמה שיותר ברור לך שמי שמחפש את הביטוי חייב אותך.
למשל במקרה של וטרינר,
מי שמחפש וטרינר בתל אביב – חייב וטרינר.
לעומת זאת מי שמחפש "וטרינריה" – לא בטוח.
את הרלוונטיות בעל העסק בדרך כלל יודע לזהות טוב יותר ממבצע מחקר המילים.

כמה שיותר רווחי:
ביטויים שבעל העסק יודע שמי שיפנה אליו כתוצאה מכך שהגיע דרכם עשוי להיות רווחי במיוחד עבור העסק.
גם את זה בעל העסק יודע בדרך כלל טוב יותר ממבצע מחקר המילים.

כמה שפחות תחרותי:
הפרמטר האחרון הוא תחרותיות, קל יותר לבחור ביטויים שהתחרות שלהם נמוכה ולהביא אותם מהר יחסית לעמוד הראשון בגוגל.
קידום ביטויים מאוד קשה, ודורש אסטרטגיית קידום מותאמת אישית לתחום ולאתר.

נשמח לספק לכם שירותי מחקר מילות מפתח מקצועי

אשר יהווה עבורכם בסיס איתן לקידום האתר שלכם בגוגל.

צרו קשר: 072-2992112

צוות יויומדיה.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments