זמן קריאה בקצב בינוני:  8 דקות

 

מילות המפתח מהוות את אחד האלמנטים הבסיסיים והחשובים ביותר לצורך קידום אתרים אורגני בגוגל, ולכן שווה לדעת כיצד לעשות בהן שימוש באופן שישפיע לחיוב על דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. הכנו עבורכם מספר קריטריונים שכדאי לדעת בעת הליך האופטימיזציה של מילות המפתח בתוכן האתר.

לפני שאנחנו צוללים פנימה חשוב להבין משהו

שאתם קוראים את התוכן הזה ברור לכם שהתוכן מורכב מתחביר מסוים ומסימני פסוק מסוימים, מכיוון שאנחנו כל כך מתורגלים בכתיבה דיבור וקריאה בשפה העברית אנחנו מתייחסים למבנה הטקסטואלי הזה בטבעיות. באופן דומה מאוד גוגל מצפה לראות מבנה מסוים של תוכן ותחביר באתר והוא עושה את זה באמצעות תגיות HTML  ידועות מראש שאת רובן אנחנו מפרטים בתוכן בעמוד הזה.

 

שימו לב: שימוש בתגיות המפורטות כאן לצורך מניפולציה על גוגל יגרום לפגיעה בדירוג של העמוד לכן השתמשו בתגיות האלה נכון ובאופן טבעי מתוך רצון לתת ערך אמיתי לגולש.

 

מיקומים ששווה לשלב בהם מילות מפתח לצורך קידום אתרים אורגני בגוגל
מיקומים ששווה לשלב בהם מילות מפתח לצורך קידום אתרים אורגני בגוגל: שילוב נכון של מילות המפתח בתוכן של האתר שלכם יסייע לכם לקדם את האתר באופן אורגני ולהיות מדורגים גבוה יותר עבור ביטויים תחרותיים. איפה כדאי לשלב את מילות המפתח? זו בדיוק השאלה שאנחנו עונים עליה בכתבה הזו.

 

אז איפה כדאי לשבץ את מילות המפתח?

 

מעל ולפני הכל – איכות התוכן והתועלת לקורא
כל מילות המפתח שתוסיפו לתוכן לא יסייעו במידה ומראש התוכן שלכם לא נותן ערך לגולש. תחשבו על זה רגע – אם לא היה ברור לכם שהתוכן שאתם קוראים ברגע זה איכותי הייתם ממשיכים לקרוא אותו? התשובה היא כמובן "לא". בגוגל על סמך האלגוריתם שלהם, מנסים להעריך את איכות התוכן, נכון להיום הם עושים את זה לא רע וכל הזמן ממשיכים לשפר את האלגוריתם. בשורה התחתונה, אם אתם רוצים תוכן שידורג גבוה אתם חייבים לתת ערך אמיתי לקוראים.

 

 


מילות מפתח בכותרת המופיעה בתוצאות החיפוש (
Title)
מילת המפתח בכותרת העמוד היא השנייה בחשיבותה בקידום On Site לאחר בדיקת איכות התוכן, לפיכך אחד האלמנטים במדד הרלוונטיות עבור המשתמש בעיני גוגל הוא כתיבת מילת המפתח בתחילת הכותרת כך שהן מנוע החיפוש והן המשתמש יוכל להבין טוב יותר באיזה עמוד מדובר בזמן חיפוש אחר התוצאה הרצויה בגוגל.

 


מילות מפתח בתגית התיאור המופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל (
Meta Description)
תגית משמעותית נוספת היא תגית ה"תיאור" (description) ומצביעה על מידת הרלוונטיות של התוכן המבוקש עבור המשתמש. שווה לדעת שתיאור שנכתב היטב יוכל אף להגדיל את מספר הכניסות לאתר (CTR) וכתוצאה מכך באופן ישיר ובאופן עקיף לסייע לקידום האתר באופן אורגני בגוגל. למה? כי גוגל אוהב לתת עדיפות לאתרים שהגולשים בוחרים בהם בתוצאות החיפוש על פני אתרים אחרים.

 

תגיות title, description
תגיות title, description ללא ספק מהתגיות החשובות ביותר באתר, אך שימוש נכון בהם חייב לבוא בליווי תוכן איכותי

מילת המפתח בכותרת ראשית של העמוד (H1)

בנוסף למילות המפתח המופיעות בכותרת העמוד, גם עבור מילת המפתח המופיעה בכותרת הראשית של העמוד ישנה חשיבות בעלת משמעות גבוהה בעיני גוגל ולכן יש תמיד להקפיד על כתיבת מילת המפתח החשובה ביותר לעמוד המקודם גם בתגית הכותרת הראשית. שווה להשקיע בכותרת H1 כך שתכיל תוכן שונה מהכותרת title.

 

 

מילת המפתח בכותרת משנית של העמוד (H2/H3)

באופן טבעי כשאנו כותבים תוכן לאתר, נהוג גם להוסיף כותרות משניות המדגישות לנו על מה אנו עומדים לדבר בפסקאות הבאות. לכן, הוספת כותרות משניות עם מילות מפתח המתייחסות לתוכן המקודם, יזכו אתכם בכמה נקודות קידום נוספות בעיני גוגל. מומלץ להשתמש בכותרות משנה באופן אמיתי נכון וטבעי ולא להפציץ במילות מפתח בכותרות משנה. שימוש לא ראוי בכותרות משנה יגרום לנזק בדירוג המאמר.

 

 

שימוש במילות המפתח בתוך המאמר

כאשר אנו כותבים מאמר בנושא מסוים, סבירות גבוהה שנזכיר אותו מספר פעמים בגוף התוכן. כמו כן, רצוי להימנע משימוש מוגזם מדי במילות המפתח באופן שעלול לפגוע בחוויית המשתמש, שכן פעולה זו הינה שיטת קידום שחור ועשויה לגרום לכם לקבל עונש מגוגל.

 

 

אורך המאמר

אורך המאמר בעל חשיבות משמעותית בעיני גוגל. ככל שמספר המילים במאמר יגדל, כך עשוי להיחשב כבעל אוטוריטה גבוהה יותר בתחום, הן בעיני המשתמש והן בעיני גוגל. שימו לב לתת כמות אך לא על חשבון האיכות. כלומר אל תכתבו מאמר ארוך שאף אחד לא הולך לקרוא אותו, כבר אמרנו שגוגל לא פראייר ומהלכים מסוג זה יפגעו לכם באתר.

 


אורך השורות בתוכן העמוד

בהתאם לעיצוב ומבנה האתר יש להקפיד על נראות התוכן כך שיהיה למשתמש קל לקרוא אותו. שורות ארוכות מדי עשויות להקשות על המשתמש בחוויית הקריאה ואף למנוע ממנו מלקבל את המסר המרכזי אותו אנו מעוניינים להעביר באתר. השתדלו לרשום בשורות קצרות יותר כך שיהיה קל לדלג בין שורה לשורה בזמן הקריאה.

 

 

גודל וסוג הפונט

השתמשו בפונט קריא בגודל הנוח לקריאה. חשבו על המשתמש – האם באמת יהיה לו נוח לקרוא את התוכן? אם לא בצעו את השינויים הנדרשים, הגדילו את הפונט, התקינו כלי נגישות באתר ושימו את המשתמש במרכז.

 

 

הוספת מילות המפתח לתגית "מילות מפתח" (Keywords)

בעבר היה לתגית זו שימוש רב, אך עם השנים גוגל הורידו את גודל החשיבות של השימוש בתגית עד כדי כך שבאחד הסרטונים של מאט קאטס (Matt Cutts) הוא אומר שגוגל זנחו את התגית הזאת לחלוטין. למרות הנאמר בסרטון אנחנו בוחרים כן להשתמש בתגית הזאת בהגינות תוך שימוש בלא יותר מ – 3 מילות מפתח הרלוונטיות ביותר לעמוד וכאלה הבאות בקורלציה הגבוהה ביותר עם יתר התגיות בדף.

 

 

שילוב קישורים המכילים את מילת המפתח
מומלץ מאוד להוציא קישורים לתכנים איכותיים המרחיבים על התוכן הכתוב בתוכן. במידה ואותם קישורים יכילו את מילת המפתח המקודמת זה יסייע מאוד גם לקדם את התוכן הנוכחי וגם לקדם את התוכן המקושר. תחשבו על זה ככה: תוכן טוב זה תוכן המכיל קישורים להרחבה.

 

אופטימיזציה לתמונות
שם קובץ התמונה – תנו לקובץ התמונה שם בעל משמעות רצוי בשפה האנגלית כדי לא לגרום לבעיות / תקלות בטעינת התמונה בהמשך.
תגית title – מלאו תגית זו היא תופיע בעת שהמשתמש יעמוד על התמונה ומזכה אתכם בכמה נקודות נוספות.
תגית alt – זו תגית חשובה מאוד בעיני גוגל, בפועל היא מיועדת להציג טקסט במקרה של תקלה שהתמונה לא נטענת כמו שצריך, לעולם אל תוותרו על התגית הזו.
תגית caption – תגית זו מכילה את התוכן הנמצא מתחת לתמונה ומשפרת את חווית הגולש ומזכה אתכם בכמה נקודות קטנות נוספות בעיני גוגל.

 

 

לסיכום:

כתבו תוכן איכותי ורלוונטי עבור המשתמשים, שלבו את מילות המפתח הרלוונטיות בתגיות שצוינו כאן והקפידו להדגיש את המסר המרכזי בכל המקומות העיקריים. כך תוכלו לוודא שגם גוגל יאהבו אתכם וגם המשתמשים יעריכו אתכם, ומשם הדרך לראש תוצאות החיפוש תהיה קצרה יותר.

 

 

מחפשים חברת קידום אתרים מקצועית אשר תוכל לבנות עבורכם תשתית קידום טובה ונקייה?  צרו עמנו קשר לפרטים נוספים.

 

טלפון: 072-299-2112

קידום אתרים בגוגל | YoYoSEO

0 Shares
שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments