שיווק באינסטגרם הפך בשנים האחרונות לפלטפורמה הזמינה ביותר לשיווק שהוא בחינם, מהיר, קל לתפעול ולא צריך ידע מקדים על מנת לתחזק עמוד אינסטגרם פעיל ולצבור עוקבים.

כל מה שאתם צריכים זו מצלמה (לרוב שימוש במצלמה של הטלפון לגמרי יכול להספיק) ויצירתיות ואתם בדרך הנכונה לשיווק באינסטגרם כמו המומחים.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.

שיווק באינסטגרם כמו המומחים
שיווק באינסטגרם כמו המומחים

צלמו תמונות איכותיות

שיווק באינסטגרם בשונה משיווק בפייסבוק עוסק בעיקר בתמונות. הן הדבר העיקרי בו לכן השקיעו את מירב המשאבים שלכם על מנת שהתמונות שאתם מצלמים יהיו האיכותיות ביותר, הצבעוניות ביותר ובעלי מסר ומחשבה מאחוריהן. הכלל הכי חשוב כשזה נוגע לאיכות התמונות שלכם הוא לא להשתמש במצלמה ישירות מהאפליקציה, שכן היא יכולה להגביל אתכם ברוב הפעמים ולחתוך החוצה חלקים חיוניים מהתמונה שלכם. השתמשו באפליקציה שמצלמת תמונות מרובעות ואחר כך העלו אותה לאינסטגרם. זה ידאג לכך שהדברים החשובים באמת ישארו בתמונה. אפליקציה מאד מומלצת לשימוש לשם מטרה זו היא האפליקציה camera awesome  שזמינה גם באייפון וגם באנדרואיד.

השתמשו בלינק מקוצר

אחד הדברים הכי חשובים לכל בעל עסק שמתחיל לשווק באינסטגרם זה כמובן לדעת כמה תנועה מביא חשבון האינסטגרם בסופו של דבר לאתר שלו. לצערנו גוגל אנליטיקס לא יכול לעקוב אחר התנועה שמגיעה מחשבון האינסטגרם שלך. לשם כך, מומלץ שהקישור שאתם שמים בדף העסקי שלכם ושמוביל לאתר שלכם יהיה קישור מקוצר, ניתן לייצר אחד כזה דרך כאן. לאחר מכן תוכלו לעקוב אחר התנועה שמגיעה מהקישור הזה ולדעת מה מספר האנשים שנכנסו אליו ומאיפה הם הגיעו.

אסטרטגיית פוסטים

אלו מכם שעושים פרסום בפייסבוק מכירים את המונח הזה משם אבל תתפלאו שבאינסטגרם זה עובד אותו הדבר. חשבון אינסטגרם פרטי פועל בצורה ספונטנית ובלי חשיבה מעמיקה מתי להעלות תמונה מסויימת אבל כשמנהלים חשבון עסקי מוכרחים להתנהל בצורה מחושבת יותר על מנת להישאר בתודעה של העוקבים שלכם. צרו לכם תוכנית שבועית של מספר התמונות שאתם מעלים בשבוע ובאילו נושאים והשתדלו לעמוד בכך.

שיתופי פעולה

אני מניחה שהדעות כאן יכולות להיות חלוקות אבל אני בעד פירגון הדדי כשזה נוגע לאינסטגרם. צרו לכם שיתופי פעולה שיבואו לידי ביטוי בתיוגים של עמודים עסקיים שונים שיש להם מחנה משותף עם העסק שלכם. השתדלו לעשות זאת עם עמודים שיש להם מספר רב של עוקבים, זה למעשה יגרום לכך שאותם עוקבים יחשפו למותג שלכם וירצו להתחיל לעקוב גם אחריכם. אחרי הכל מותג שהם מאד אוהבים הזכיר אתכם, אולי הם גם יתחברו לתוכן שאתם מעלים.

תיוגים רלוונטיים

בנוסף לתיוגים של אנשים בתמונות ישנה אופציה לתייג כל תמונה בהאשטאג רלוונטי לפי תחומי עניין, הנושא בו היא עוסקת, קהל יעד אליו אתם רוצים להגיע ועוד. תייגו את התמונות שלכם בהאשטאגים פופולריים. זה יתרום לחשיפה של העמוד שלכם מה גם שאינסטגרם מאפשרת בשורת החיפוש שלה לחפש לא רק אנשים אלא גם האשטאגים, כך שאנשים שלא בהכרח עוקבים אחריכם ייחשפו לתוכן שאתם מעלים ואם התמונות יהיו מספיק טובות זה יכול להגדיל את כמות העוקבים שלכם.

שלבו גם וידיאו

העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לכם בנוגע לשיווק באינסטגרם היא לשלב גם קטעי וידיאו בנוסף לתמונות שאתם מעלים. וידיאו יכול לקבל הרבה יותר מעורבות מצד העוקבים שלכם שכן הוא הרבה יותר מעניין ברוב הפעמים מסתם עוד תמונה. כשזה נוגע לאינסטגרם חשוב לספר את הסיפור שלכם דרך התמונות, ועם וידיאו אתם באמת יכולים לתת לסיפור שלכם חיים דרך המסך הקטן.

פרסום ממומן באינסטגרם

הפרסום הממומן באינסטגרם, בשונה מפייסבוק מתמקד בעיקר בתמונות ולכן לא מתאים לכולם. אבל לאלו שכן, הוא משמש פלטפורמה מעולה לעסקים שלא מעוניינים להשקיע את כל המשאבים בניהול דף אינסטגרם עסקי או בקידום אתרים ממומן אבל כן מוכנים להשקיע חלק מהתקציב שלהם בפרסום. בדומה לפייסבוק הוא מאפשר לפנות לקהל יעד מדויק ככל האפשר ולהגדיל את החשיפה אליכם כמותג.

מקווה שהטיפים שנתתי לכם יעזרו לכם להבין מה כל כך מיוחד בשיווק באינסטגרם והאם הוא מתאים לעסק שלכם.

כתבה את המאמר חן שדה מנהלת הפרויקטים ביויו מדיה

39 Shares
חן שדה חן שדה

מנהלת פרויקטים

חן שדה, מקדמת אתרים ומנהלת פרויקטים.

Comments

comments