מישהי יקרה לי סיפרה לי השבוע שיש מישהי מהעבודה שלה שמעוניינת להקים עסק מקומי של בישולים למשפחות לימי שישי ולאירועים, ושאלה אותי איך הייתי ממליץ לשווק אותה. זה נכון שכל מקרה הוא לגופו אך בכל זאת בעקבות השאלה הזאת החלטתי לספר איך אני רואה את ההזדמנויות של עסקים מקומיים לשווק את עצמם בצורה יעילה. ולמה אני מתכוון כשאני אומר יעילה? אני מתכוון לפחות כסף ויותר תוצאות מה שדורש יותר מיקוד בפרסום.

אחד החסרונות המשמעותיים של עסקים קטנים היא שאין להם תקציב כמו שיש לגדולים, מצד שני אפשר להסתכל על זה כיתרון מכיוון שעסק קטן צריך הרבה פחות לקוחות מעסק גדול ולכן פחות כסף יכול להספיק ואף להיות מעל ומעבר אם השיווק מתבצע טוב!

שיווק עסקים מקומיים
שיווק עסקים מקומיים מתאפשר במצעות כלי השיווק המוכרים – גוגל ופייסבוק – יחד עם ביצוע מיקוד באזור העסק ושימוש בפיצ'רים היחודיים לעסקים מקומיים שמציע כל אחד מאפיקי השיווק האלה

אז הנה כמה המלצות:

 

שיווק עסקים מקומיים בגוגל לעסקים

גוגל לעסקים הוא בפועל כלי של גוגל לעסקים שמטרתו להציג את העסקים הרלוונטיים על מפה על מנת לתת למחפש העסק המקומי את התוצאות הטובות ביותר. שימוש נכון בגוגל עסקים יכול לסייע לעסקים מקומיים לעקוף את התחרות בקלות יחסית ולהימנע מקרבות קשים עם מתחרים בכל מה שקשור לקידום אתרים אורגני קלאסי. פתיחת גוגל לעסקים תוכלו לעשות מכאן.
כדי לעשות שימוש נכון בגוגל לעסקים כדאי לקרוא מידע נוסף ודגשים כאן.

 

שיווק עסקים מקומיים באמצעות פרסום מקומי בפייסבוק

אחד היתרונות המשמעותיים של פייסבוק הוא ביכולת להגיע לאנשים על סמך מקום מגוריהם.
מה שזה מאפשר בפועל זה פרסום ממוקד לאנשים מעיר ספציפית. זה מעולה למסעדות, ובכלל מעולה לעסקים מקומיים למיניהם. הגדרת פרסום בפייסבוק אפילו במחיר נמוך של 10 ₪ ליום ותפעול הדף העסקי בעסק, עשוי להביא לקהל לקוחות ממוקד רלוונטי ובעל פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות בהמשך.

 

שיווק עסקים מקומיים באמצעות קידום אורגני מקומי

מעבר לכוח האדיר של גוגל לעסקים – ראו הטיפ הראשון שהזכרתי – קידום אורגני מקומי קל פי כמה וזול פי כמה מקידום אורגני כלל ארצי. הסיבה לכך פשוטה מאוד – בביטויים מקומיים יש פחות תחרות מה שהופך את תהליך הקידום האורגני לקל יותר וזול יותר. עסקים מקומיים שיבצעו קידום אורגני לביטויים מקומיים יגיעו לתוצאות מהר יותר ויחסית בזול.

 

שיווק עסקים מקומיים באמצעות פרסום בגוגל

פרסום בגוגל לביטויים מקומיים אינו בהכרח זול יותר פר הקלקה. המחיר נגזר מהתחרותיות בשוק באזור ספציפי ולפעמים באזורים ספציפיים התחרותיות באפיק הממומן גבוהה אך יחד עם זאת ממוקדת. עצם זה שאתם ממקדים את הפרסום רק בעיר ספציפית עשוי לחסוך לכם כסף בגלל המיקוד המוקדם והפניה לאנשים רלוונטיים בלבד. מעבר לכך אחד היתרונות האדירים שיש בפרסום בגוגל הוא הרימרקטינג.

 

שיווק עסקים מקומיים באמצעות רימרקטינג

הרימרקטינג הוא למעשה פרסום המתמקד באנשים שכבר ביקרו באתר או בדף הנחיתה של העסק. היכולת לפרסם שוב לאותם אנשים היא אדירה ופעמים רבות מעיפה את האפקטיביות של הקמפיין. למידע נוסף על רימרקטינג.

 

לסיכום, האתגר העומד בפני עסק מקומי הוא להגיע לקהל לקוחות ממוקד ורלוונטי הממוקם בסמוך לעסק. היכולות של אפיקים כמו גוגל ופייסבוק להגיע לקהל לקוחות רלוונטי מאזור העסק חזקות מספיק על מנת לספק לבעל העסק חשיפה ממוקדת שתאפשר לעסק לקבל פניות מלקוחות חדשים באופן קבוע. קראו את הטיפים שנתנו בעמוד זה ופעלו ליישומם הם שווים הרבה.

 

מעוניינים בסיוע לשיווק העסק המקומי שלכם?

פנו אלינו: 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments