פרסום בסלולר
מכשירי הסמארטפון החדישים הפכו להיות חלק חשוב מחיי היומיום שלנו ורובנו איננו נוהגים לעזוב את הבית ללא המכשיר

מחשבי על בגודל של מחשבוני כיס כבר אינם בגדר חלום או מדע בדיוני – הם נמצאים כמעט בכל כיס מכנס. על אנשי שיווק ללמוד ולהכיר את השפעת הפרסומות בסלולר, אלו המופיעות באזורים השונים של עמודי תוצאות החיפוש.

כמה גולשים ייחודיים (Unique Visits) לוחצים על הפרסומת המופיעה לפניהם? האם ישנו הבדל בין האימפקט של פרסום בסלולר לבין פרסום במחשבים שולחניים (דסקטופ)? בהנחה שקמפיין מורכב משניהם ואחד מהם מופסק, מהי ההשפעה על מספר הקליקים? האם כמות הקליקים בתוצאות החיפוש האורגאניות עשויה לפצות על ההורדה המכוונת במספר זה?

מכשירי הסמארטפון החדישים הפכו להיות חלק חשוב מחיי היומיום שלנו ורובנו איננו נוהגים לעזוב את הבית ללא המכשיר. מלבד תפקידו של המכשיר לסייע לנו לשמור על קשר קבוע עם אנשים החשובים לנו, הרי שהסמארטפון מאפשר לנו לאתר מידע חשוב, בכל מקום בעולם.
אכן, לסמארטפון תפקיד חשוב בפלטפורמת החיפוש: למעלה ממחצית מבעלי הסמארטפונים מבצעים חיפושים על בסיס יומיומי. המפרסמים מנצלים זאת באמצעות למידה מכך וביצוע אופטימיזציה של קמפיין הפרסום שהם מנהלים. אם כך, עד כמה חיוני התפקיד של הסלולר בהבאת תנועה לאתרים המפרסמים?

במחקר שבוצע לאחרונה בקרב גולשים בסלולר, הגיעו החוקרים למסקנה כי כמות הקליקים בתוצאות חיפוש אורגניות אינה מפצה על אי-נוכחותן של פרסומות בסלולר.

משמעות הדבר עבור מפרסמים

מהאמור לעיל, ניתן ללמוד כי לפרסום בסלולר ישנו אפקט מהותי והוא בעצם משלים את תוצאות החיפוש האורגניות. מדובר במגמה עקבית בקרב תעשיות שונות המפרסמות בסלולר. לפיכך, על המפרסמים לתכנן אסטרטגיית סלולר ייחודית, כחלק מתכנון הקמפיין והתקציב שלהם, בכדי להבטיח שהם מגיעים לכל הצרכנים הפוטנציאלים הגולשים בסלולר.
בכדי להקל על ניהול קמפיין פרסום, ניתן להשתמש בנתוני משתמש, כגון: מיקום, סוג מכשיר, הזמן ביום ועוד, כדי לאפשר למפרסמים להעביר את המסר המתאים ביותר ובזמן המתאים ביותר.

פרסום בסלולר
פרסום בסלולר

אסטרטגיות למקסום פרסום מקומי בסלולר

סביבה
חוק ברזל בפרסום בסלולר: ככל שהלקוחות הפוטנציאליים קרובים יותר אל בית העסק, סביר יותר שיבקרו בו. תוצאות אופטימאליות נראות כאשר המרחק הוא קילומטרים בודדים; מרחק גדול מכך עשוי לפגום באפקטיביות הפרסום.

זיהוי מיקום העסק במודעה
תוכלו לכלול במודעה את שם האזור / שכונה – עשוי להיות רלבנטי ביותר בעבור לקוחות מקומיים. באם מדובר בחנות רהיטים בנס-ציונה, פרטו בבירור: "הרצל 31, מול תחנת האוטובוס".

השתמשו בויז'ואלים (מרכיבים חזותיים) מעניינים
הוסיפו מסרים "קופצים", עם תמונות צבעוניות התופסות את העין. עבור מסעדה טבעונית, למשל, תמונה של מנת הקינואה המובחרת והמעוצבת, עשויה להרשים יותר מהלוגו של העסק.

הוסיפו הצעה אטרקטיבית
פרסום מקומי בסלולר אינו שונה מכל קמפיין פרסומי אחר: קריאה ברורה ותמציתית לפעולה תביא לתוצאות הטובות ביותר. דוגמאות: 2 במחיר 1; בונוסים בקניות חוזרות; 50 שקלים הנחה אם מביאים חבר שקונה.

תזמנו את הפרסומות בתבונה
עודדו את הלקוחות הנוכחיים והעתידיים שלכם "להישאר" מספיק זמן כדי לראות את הפרסומת ולפעול על פיה. לדוגמא: באם אתם מציעים הנחה לארוחת ערב במסעדה שלכם, דאגו לכך שהפרסומת תופיע בשעות אחר הצהריים. לדוגמה – פרסומת לביקור שבת ב – "קיפצובה" – שקלו להקפיץ אותה ביום חמישי או שישי שלפני כן.

ניסוי וטעיה
בשיווק, כמו בשיווק, לא ניתן לבנות קמפיין פרסום בשיטת "שגר ושכח"; הצלחה דורשת בדיקה תמידית, אצבע על הדופק ועקביות.

מה שחשוב ביותר לזכור בכל קמפיין פרסום בסלולר

בסופו של דבר, כאשר גולש פעיל מחפש אחר מוצר או שירות כלשהו, הרי שמוטל עליכם לאפשר לו למצוא את העסק שלכם בקלות. השתמשו בכל האמצעים העומדים לשירותכם בכדי לבצע זאת על הצד הטוב ביותר.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments