ישנם מיתוסים מוכרים ושאלות חוזרות בנוגע לקידום אתרים בגוגל שאם תשאלו אנשי מקצוע מהתעשייה תקבלו עבורן תשובות שונות.

 

אם כן החלטנו להביא לכם נושא מעניין ולענות לכם (או לפחות לנסות) על שאלות נפוצות ומיתוסים מוכרים בנוגע לקידום אתרים בגוגל.

מיתוסים ושאלות נפוצות על קידום אתרים בגוגל
מיתוסים ושאלות נפוצות על קידום אתרים בגוגל

מיתוס מס' 1: פרסום בגוגל משפיעה לטובה / לרעה על קידום אתרים אורגני

אחד המיתוסים הנפוצים בתעשייה אומרים: "אם אתה קונה פרסום ממומן בגוגל אתה תדורג גבוה יותר בגוגל" אולם יש שחושבים אחרת ויגידו בדיוק ההיפך: "אם לא תקנה פרסום ממומן, תקודם גבוה יותר בגוגל (כי אם תקנה לגוגל יהיה אינטרס שתמשיך להשתמש במערכת הפרסום שלהם)".

 

גוגל רוצים לתת את התוצאה הטובה ביותר עבור כל מי שמחפש דבר מה במנוע החיפוש ומעוניין לקבל את המענה והפתרון הטובים ביותר עבורו. למה? מכיוון שכל עוד התוצאות שהמשתמשים מקבלים יספקו אותם, הם ימשיכו לחזור ולהשתמש במנוע החיפוש. מסיבה זו גוגל מעוניינים לספק עבור המשתמשים במנוע החיפוש את הערך הטוב ביותר עבורם.

 

בכל הנוגע לקניית קליקים במסגרת פרסום בגוגל, בין אם תחליטו לרכוש קידום ממומן ובין אם לא, לא יהיה שום שינוי בתוצאות האורגניות של האתר שלכם לטובה או לרעה, לפחות לא משהו שתוכנת מראש באלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל – כך לפחות טוען Matt Cutts אחד המהנדסים הראשיים גוגל.
תוכלו לראות אותו מדבר על זה כאן: https://www.youtube.com/watch?v=gJ9Xt5PohgU

 

מיתוס מס' 2: גוגל מעוניינת להקשות על קידום האתרים האורגני בכוונה

אחת הסברות החוזרות על עצמן היא שגוגל מעדכנת את האלגוריתם לדירוג בתוצאות הטבעיות על מנת להקשות על הקידום האורגני ולעודד את בעלי העסקים להשקיע בפרסום בגוגל. אז מה אנחנו חושבים? שגוגל מעדכנת את אלגוריתם הדירוג שלה על מנת לתת את התוצאות הטובות ביותר למשתמש. אפשר לראות שגם במסגרת גוגל אדוורדס – כלי הפרסום העיקרי של גוגל מתבצעים עדכונים באופן עקבי. באשר לקידום אתרים אורגני אין ספק שישנם עדכונים שיכולים להשפיע לרעה על נראות התוצאות כגון הכנסת המפות לתוצאות החיפוש כחלק מגוגל לעסקים אך בסופו של דבר אם מקדם האתרים בתוצאות הטבעיות יחשוב על לתת ערך למשתמש ההשפעה על מיקומי האתר שלו ונראותם תהיה זניחה יחסית. פתרון: לתת יותר ערך למשתמש ופחות מניפולציות.

 

מיתוס מס' 3: אפשר וכדאי להשתמש בכלים אוטומטיים כדי לקדם אתר מהר יותר

בכל הנוגע לשימוש בכלים אוטומטים כגון תוכנות שיחסכו לכם זמן ויעלו מאמרים במקומכם לאתרי מאמרים, או תוכנות שיבנו במקומכם קישורים מלאכותיים, אלו עשויות לפגוע בדירוג שלכם בגוגל ומוגדרות בתור "קידום שחור" מה שאסור לעשות עפ"י תקנון גוגל.

אל תחפשו קיצורי דרך שיתנו לכם פתרון מהיר בקליק שכן גוגל בסופו של דבר תפגע בתוצאות האתר שלכם, מה שעשוי להוביל לקבלת עונש מגוגל.

 

נסו להימנע מעצות אחיתופל – גלישה בפורומים של אנשים המתייגים עצמם "כמומחים".

חלק מהמומחים אף ינסו למכור לכם פתרונות וקיצורי דרך אשר נבנו במיוחד עבורכם , וכל זאת על מנת שתוכלו להתברג בתוצאות הראשונות של גוגל ובזמן קצר.

אם תעשו זאת אתם עשויים לקבל עונש מגוגל אשר יפגע בתוצאות האתר שלכם.

ובנוסף פעולות מסוג זה עלולות להוביל לעונש ידני אשר יסיר את האתר שלכם ממנוע החיפוש עד להודעה חדשה.

 

מיתוס מס' 4: משקפי גוגל – גוגל גלאס היה הצלחה/כישלון

כותרות בעיתונים הכריזו כי המשקפים של גוגל הידועות גם בשם גוגל גלאס היו כישלון.
עוד נאמר כי גוגל גלאס נמכרו במחיר לצרכן גבוה מדי ושלא היו באמת שימושיות עבור הצרכן.

למרות זאת המוצר אינו נמדד אך ורק באמצעות הצלחתו המסחרית. גוגל ראו במשקפיים בתור ניסוי דרך המאפשר לאנשים ללבוש פריטים טכנולוגים. בוועידות טכנולוגיה אמרו המומחים כי לשם הולך העתיד וכי בקרוב יהיה ביקוש רב עבור מוצרים טכנולוגים אותם נוכל ללבוש ולשאת עמנו. אז האם מדובר על הצלחה או כישלון? תחליטו אתם, לדעתנו מדובר בהצלחה.

 

מיתוס מס' 5: גוגל היא חברת פרסום בלבד

מיתוס נוסף טוען כי גוגל הינה חברה אשר המוצר שלה הינו מנוע החיפוש וכל רווחיה הם מפרסומות.

זה נכון שנכון להיום רובם הגדול של רווחיה של גוגל מגיעים מעולם הפרסום, אך בנוסף לכך, גוגל הולכת וגדלה עם השנים והגיעה כבר לרכישת הטכנולוגיה שאפשרה להם לבנות את מכוניות הגוגל שלהם – מכוניות ללא נהג. העתיד של חברת גוגל הולך לכיוון של חברה בעלת נכסים אינטרנטיים ופיזיים המתבססים על בינה מלאכותית – הרחק מהשמועות הקושרות את גוגל לתוצאות החיפוש בלבד.

 

יש לכם שאלה לגבי האתר שלכם בתחום קידום אתרים? רוצים להתייעץ?
אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל מענה מקצועי ונקי מרעש ומיתוסים.

טלפון: 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments