זמן קריאה בקצב בינוני לא כולל צפיה בסירטון: 03:43 דקות

מנועי החיפוש מאנדקסים תוכן הכולל טקסטים קישורים ותמונות כמובן. כמו שאנחנו מדברים עברית גוגל מדבר "גוגלית" וחשוב לדעת כיצד לדבר עם גוגל בתמונות, כי תמונה אחת שווה אלף מילים וביצוע אופטימיזציה למנוע החיפוש עשויה לסייע מאוד לקידום האתר.

ביצוע אופטימיזציה לתמונות כחלק מתהליך קידום אתרים אורגני
אופטמיזציה לתמונות מתחילה בבחירת התמונה וממשיכה לצ'קליסט של פעולות המאפשרות למנועי החיפוש להבין את התמונה ואת הקשרה לתוכן המאמר טוב יותר

 

 

ועכשיו להמלצות מעשיות בנוגע לביצוע אופטימיזציה לתמונות:

 


 

בחירת התמונה הנכונה

נכון שאומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים אבל ויש כאן אבל גדול, המשפט הזה נכון רק אם בחרתם את התמונה הנכונה. אחד האתרים שיש בו יופי של תמונות ובזול הוא PhotoDune. שווה להשקיע כמה דקות בבחירת תמונה שתסייע לחוויית הקריאה של הגולש.

 

 

שם הקובץ

מה שהרבה אנשים לא יודעים הוא שלשם הקובץ יש משמעות חשובה מבחינת מנועי החיפוש והם נעזרים בשם הקובץ בכדי להבין את תוכן התמונה. זו ההזדמנות שלכם לספר לגוגל מה יש בתמונה.

 

כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון בהקשר הזה:

 

 

תמיד תשתמשו בשם קובץ באנגלית בלבד ואם אתם מעוניינים להיות מהמהדרין מומלץ להשתמש במקף "-" במקום ברווח " ", קבצים בעברית זה מקור לתקלות שאם עוד לא חוויתם תגידו תודה J לעולם אל תתנו לקובץ  תמונה הנמצא באינטרנט שם בעברית אלא באנגלית בלבד.

 

 

טריק קטן: קחו את כותרת המאמר לכלי התרגום של גוגל ותרגמו את הכותרת לאנגלית. תשתמשו בתרגום של גוגל כשם הקובץ זה יסייע לקידום האורגני של הביטוי הנמצא בכותרת המאמר.

 

 

משקל התמונה

גוגל אוהב אתרים מהירים וכדי שהאתר יהיה מהיר התמונות שהוא מכיל צריכות להיות קלות משקל, לכן מומלץ לעשות 2 פעולות עיקריות טרם העלאת התמונה לאתר:

 

להקטין את הממדים של התמונה כלומר את האורך והרוחב של התמונה. איך שתבצעו את הפעולה הזו תחסכו משקל רב של התמונה בעיקר בתמונות שהממדים שלהם גדולים. כמו כן במידה ואתם קונים את התמונה מבנק תמונות, אין צורך בתמונה גדולה, בדרך כלל התמונה הקטנה ביותר תתאים, בחירת התמונה בגודל המתאים תחסוך לכם כסף ותמנע ממכם את הצורך להקטין אותה לאחר מכן.

 

 

הקטינו את רזולוציית התמונה: ישנם כלים המאפשרים לכם להקטין את גודל התמונה והמומלצים שבהם:

 

 

Imagify – הפלאגין הכי חזק בוורדפרס שאני מכיר בכל הקשור להפחתת משקל התמונות מבלי לפגוע באיכותן, אם יש לכם אתר וורדפרס הפלאגין הזה הוא MUST, לרוב האנשים הגרסה החינמית תספיק, יש אפשרות לקנות גם את הגרסה בתשלום במידה ואתם דוחסים תמונות באתר באופן קבוע.

 

 

http://www.faststone.org    – תוכנת מחשב המסייעת להקטין את גודל התמונות עם פגיעה מינימלית באיכותן, שימו לב שכאן התוכנה היא אופליין והיא חינמית.

 

 

תגיות HTML שחשוב להוסיף לתמונה

 

תגית alt
מטרתה של התגית הוא להוות ממלא מקום במידה והדפדפן לא הצליח להציג את התמונה. למה הכוונה? עולם האינטרנט הוא עולם דינאמי הכולל גם תקלות ולעתים התקלות מובילות לכך שתמונות נמחקות או שהכתובת שלהן משתנה מה שמוביל לכך שהדפדפן לא יכול להציג את התמונות. במצב כזה יוצג הטקסט החלופי המופיעה בתגית alt. ראשית הקפידו להשתמש בתגית הזו, מדובר בתגית החשובה ביותר מבין כל התגיות שיצוינו במאמר זה, כמו כן תארו את התמונה באופן נכון כדי שבעת הצורך התיאור שלכם יוכל להחליף את התמונה בצורה טובה.

 

 

תגית title
מטרתה של התגית הוא לאפשר למשתמש לקבל מידע נוסף בעת שהוא עומד עם הסמן של העכבר על התמונה. כלומר, כאשר המשתמש יעביר את העכבר מעל התמונה או במידה והוא גולש במובייל ילחץ עליה, אז יופיע טקסט על התמונה. מנועי החיפוש קוראים את הטקסט הזה וזה מסייע להם להבין טוב יותר את כוונת הכותב ואת תוכן התמונה.

 

 

תגית caption
מטרתה של תגית זו הוא להוסיף טקסט היושב מתחת לתמונה. אתם מכירים את זה שאתם קוראים עיתון ומופיעה תמונה שתחתיה יש טקסט התורם לחוויית הקריאה? זה בדיוק המקום להכניס את הטקסט הזה.

 

 

שליחת XML Sitemap הכולל את התמונות

מפת XML  היא מפה המסייעת לגוגל לסרוק את האתר טוב יותר. ראשית חשוב לוודא שהמפה הזו קיימת באתר ומתעדכנת באופן עקבי והדבר השני הוא לוודא שהמפה כוללת גם קישורים לתמונות הנמצאות באתר. בהקשר זה, במידה והאתר שלכם מושתת על וורדפרס מומלץ להתקין את הפלאגין המעולה הזה – Yoast SEO.

 

לסיכום, שימוש נכון בתמונות יכול לסייע מאוד! לקידום האורגני של האתר שלכם. השתמשו בתמונות בצורה נכונה ושפרו את יכולת מנועי החיפוש המובילים לקרוא את תוכן האתר שלכם מה שישפיע משמעותית על האמון שמנועי החיפוש נותנים באתר.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments