תמיד חלמתם לדעת לפי אילו פרמטרים גוגל מדרגת את האתרים שהיא מציגה במנוע החיפוש שלה? זו שאלה מעניינת והתשובה אליה מעניינת אף יותר. גוגל טוענת שהיא מתחשבת בלמעלה מ- 200 פרמטרים שונים לכל עמוד אינטרנט אותו היא מציגה. כמובן שישנם פרמטרים שהיא אינה חושפת בפני הציבור הרחב אחרת המשחק היה מכור וידוע מראש. אבל בכל זאת, חלק מהפרמטרים כן ידועים בזכות ניסוי וטעייה של מקדמי אתרים והסקת מסקנות.

במאמר זה אציג לכם את כל הפרמטרים שידועים לי ולמדתי עם הזמן במסגרת התפקיד שלי.

מעל 20 גורמים המשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל
מעל 20 גורמים המשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל

 

 

דומיין והשפעותיו על הקידום

 

ותק הדומיין – יש שיגידו שלפרמטר זה אין חשיבות רבה ויש שיטענו שהוא משמעותי ביותר ולכן אני מזכירה אותו כאן.

גוגל יודעת את ותק הדומיין בו אתם משתמשים וכן מתחשבת בעובדה הזו באלגוריתם שלה. חשוב שתדעו שיש גורמים שמשפיעים הרבה יותר על דירוג האתר שלכם אבל בעיניי חשוב שתיקחו אותו בחשבון.

 

היסטוריית הדומיין – את היסטוריית הדומיין ניתן לבדוק דרך הכלי החינמי who is. מי הבעלים שלו, מתי הוא נקנה. כמו ותק הדומיין, גם כאן ההמלצה שלי היא להתחשב בכך אך לא במידה מוגזמת. גוגל מתחשבת בהיסטוריה של הדומיין בכך שבמידה והדומיין רשום על שם אדם שהיא מזהה אותו כספאמר (רושם תוכן ברחבי האינטרנט ללא ערך למשתמש ולרוב מדובר גם באותו תוכן ועם אותם קישורים) היא תוריד את דירוג האתר שלכם. לכן כדאי לשים לב לכך. גורם זה הוא עוד אבן קטנה בדרך למקום הראשון בקידום האורגני של האתר שלכם. 

 

תוקף השימוש בדומיין – עוד גורם חשוב כשזה נוגע לדומיינים הוא תוקף השימוש שלכם בדומיין עצמו. כשתוקף השימוש שלכם עומד לפוג מומלץ מאד לחדש לתקופת הזמן המירבית ככל שניתן. גוגל מסתכל על זה ומדרג גבוה יותר דומיינים בעלי רישיון ארוך ויותר, כמובן שגם כאן מידת החשיבות של גוגל בנושא זה היא חלוקה אבל לדעתי זה בהחלט מוסיף ובטח לא יכול להזיק.

 

סיומת הדומיין בהתאם למדינה אליה האתר שלכם שייך – גורם זה בעיניי הוא בין היותר חשובים כשמדובר על קניית דומיין. סיומת הדומיין (co.il, com.)בהחלט יכולה להשפיע על דירוג האתר שלכם במדינה אליה אתם מכוונים. אם יש לכם למשל אתר בשפה העברית הרי הגיוני שתרכשו דומיין בעל סיומת co.il. ולא סיומת של מדינה אחרת. במידה ותרכשו סיומת בינלאומית כמו למשל com גוגל תדרג אתכם במקום יותר נמוך בתוצאות החיפוש בשפה העברית. דבר שחשוב לשים לב אליו הוא לאיזה שוק אתם מכוונים, אם אתם מכוונים למספר מדינות סיומת שמותאמת למדינת ישראל תגביל אתכם בתוצאות החיפוש. לכן כדאי לשים לב לנושא.

 

קידום אורגני במיטבו

 

מילת המפתח בטייטל העמוד – תגית הטייטל היא התגית הכי חשובה בעמוד כשזה נוגע לקידום אתרים וגוגל מסתכלת עליה ובהתאם לכך גם מדרגת את העמודים שהיא מציגה. לכן חשוב מאד לשלב את מילת המפתח בתחילת הטייטל על מנת להעביר לגוגל את המסר שזו המילה החשובה לכם ביותר בעמוד זה.

 

מילת המפתח בתגית הדסקריפשן – לאחר תגית הטייטל, ישנו למעשה את תיאור העמוד שגוגל מציג למשתמש. גם כאן התגית הזו היא בעלת משמעות גבוהה בעיני גוגל ויש להתייחס אליה בהתאם. שלבו את מילת המפתח בתחילת הדסקריפשן ובכך תשפיעו משמעותית על דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש.

 

מילת המפתח בתגית h1 – תגית h1 היא למעשה הכותרת הראשית שמופיעה בעמוד והיא התגית השלישית בחשיבותה לאחר הטייטל והדסקריפשן. שילוב מילת המפתח בתגית זו שולחת מסר לגוגל על מה מדבר המאמר שכתבתם ובהתאם לכך הוא יציג אותו למשתמש. גם כאן מומלץ לשלב את מילת המפתח החשובה לכם ביותר בתחילת הכותרת.

 

את כל התגיות הללו ניתן לשנות דרך התוסף החינמי של וורדפרס שנקרא יוסט SEO וניתן להוריד אותו מכאן.

 

שילוב מילת המפתח בחלקים נוספים במאמר שלכם – השתדלו שמילת המפתח החשובה ביותר במאמר תופיע בו מספר פעמים בנוסף לתגיות שציינתי מקודם. גוגל סורקת את המאמר שלכם וברגע שהיא תזהה את מילת המפתח משולבת מספר פעמים נוספות זה יחזק את אותה מילת מפתח מול גוגל ויגרום לה להעלות את דירוג העמוד במנוע החיפוש. השתדלו כמובן לשלב את המילה בצורה טבעית ככל שניתן, אחרת גוגל תראה בזה כספאם.

 

אורך תוכן המאמר – מאמרים בעלי תוכן ארוך יותר נותנים ערך מוסף רב יותר למשתמש וזו המטרה הראשית של גוגל, להציג למשתמשים שלה את התוצאות הכי איכותיות ורלוונטיות בהתאם למה שהם חיפשו. השתדלו שהתוכן שכתבתם לא יהיה פחות מ- 350 מילים. זה בהחלט יכול להשפיע על תוצאות הדירוג שלכם. אם אין ביכולתכם לכתוב תוכן כזה מומלץ מאד לפנות לכותבי תוכן מקוצועיים. אומנם מדובר בעלות נוספת אבל ברוב המקרים זה שווה את ההשקעה והתוצאות לא מאחרות להגיע.

 

מהירות טעינת העמוד – ישנו כלי חינמי של גוגל שדרכו ניתן לבדוק את מהירות טעינת העמוד שלכם, הוא נקרא pageSpeed insights והוא למעשה נותן לאתר שלכם דירוג גם במחשב שולחני וגם במובייל בהתאם למהירות הטעינה שלו וגם מציע לכם מה ניתן לשפר בו על מנת שהוא יטען יותר מהר. על פי העובדה שלגוגל עצמה יש כלי שבודק את מהירות טעינת האתר שלכם ניתן להבין שהיא מייחסת לכך חשיבות מירבית. כמו שציינתי מקודם, גוגל נותנת עדיפות לעמודים שיועילו למשתמשים שלה ולכן, עמוד שלוקח לו זמן להיטען יכול להוביל לכך שהמשתמש יצא ממנו במהירות ואת זה גוגל מנסה למנוע.

 

תוכן משוכפל – אחד הדברים שיכולים להשפיע לרעה על האתר שלכם הוא המצאות תוכן משוכפל, כלומר אותו תוכן ואפילו בשינויים קלים שנמצא במספר עמודים שונים באתר. גוגל סורקת את האתר שלכם לעומק ולכן תנסו להימנע ממצב שכזה עד כמה שניתן. ישנם תחומים שהתוכן בהם הוא חלק שולי כמו למשל הובלה או אינסטלטור ולכן בתחומים כאלו השתדלו לכתוב מאמרים בעזרת כותבי תוכן מקצועיים על מנת שהדירוג שלכם לא יושפע לרעה.

 

אופטימיזציה של תמונות באתר – תמונות שמופיעות באתר שלכם שולחות מסר חזק לגוגל דרך שם הקובץ, תגית alt, תיאור התמונה וכותרת התמונה. חשוב מאד לשים לב לכך ולשנות את הפרטים האלו בהתאם למילת המפתח ותוכן המאמר שלכם. אם לא תשימו לב לכך, הדירוג שלכם במנוע החיפוש ירד מבלי תשצליחו להבין מה הסיבה לכך.

 

שמירה על תוכן עדכני באתר – כפי שכבר הבנתם גוגל מסתכלת על האתר מנקודת מבטו של המשתמש ולכן היא תרצה להציג לו את התוכן הכי עדכני שקיים. השתדלו לעדכן את התוכן באתר שלכם אחת לכמה ימים על מנת להראות לגוגל שאתם אתר פעיל ומתחדש ובכך להגביר את הסיכוי שלכם להעלות בדירוג של גוגל במנוע החיפוש שלה.

 

עדכון של עמודים קיימים באתר – בהמשך למה שכתבתי בפסקה הקודמת, גוגל אוהבת אתרים שמחדשים כל הזמן ולכן גם עדכון של עמודים קיימים הוא חשוב ומשמעותי עבורה. דאגו להקים עמוד חדשות שמתעדכן בתדירות גבוהה ובכך תציגו לגוגל את העובדה שאתם לא רק מעדכנים את תוכן האתר שלכם אלא גם דואגים להציג למשתמש תוכן עדכני בתחומים ספציפיים ורלוונטיים עבורו.

 

מילת המפתח בתגיות h2, h3, h4 – שילוב מילת המפתח שלכם בכותרות המשניות של המאמר גם כן יכול לחזק אותה ולשדר לגוגל את החשיבות והרלוונטיות שיש לה במאמר.

 

שילוב מילת המפתח בהתאמה לחיפוש המשתמשים – הרבה פעמים אנחנו מעוניינים לקדם מילת מפתח מסויימת מבלי להיות בכלל מודעים לעובדה שרוב האנשים מחפשים אותה בצורה שונה ממה שאנחנו מכירים. שימוש בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל בהחלט יכול לפתור את הסוגיה הזאת. לאחר שבדקתם מהם צורות הביטוי השונות שהמשתמשים מחפשים את מילת המפתח שלכם, נסו לשלב מספר ורסיות שלה בתוך המאמר. זה יקפיץ את הדירוג שלכם בכמה רמות כי השתמשתם בביטויים המדויקים שאותם חיפשו המשתמשים.

 

קישורים חיצוניים – שלבו קישורים לאתרים חיצוניים בעלי איכות גבוהה במאמר שלכם. מבחינת גוגל אתרים ותיקים ומהימנים שמופיעים במאמר שלכם מסמנים למעשה שגם המאמר שלכם הוא חזק ולכן יכולים להשפיע לטובה על הדירוג שלכם.

 

התאימו את הקישורים שלכם לנושא המאמר – גוגל סורקת גם את האתרים אליהם אתם מקשרים במאמר שלכם, לכן וודאו שאתם מקשרים אל אתרים איכותיים ורלוונטיים לנושא המאמר שלכם. למשל, מאמר העוסק במכוניות לא יכול לקשר לאתר העוסק בסרטים, אם תעשו זאת גוגל יכולה לחשוב שהמאמר שלכם עוסק בסרט על מכוניות וזה יכול כמובן להשפיע על דירוג האתר שלכם בגוגל.

 

אופטימזציה של האתר

 

תוכן ייחודי המספק ערך אמיתי למשתמש – הזכרתי זאת מקודם אך כרגע אני מדברת על התוכן שמופיע באתר כולו. הרי עמוד אחר מושפע גם מיתר העמודים שבאתר לכן חשוב מאד להקפיד על איכות התוכן באתר כולו. המטרה של גוגול היא להציג למשתמש את התוכן הטוב ביותר עבורו.

 

עמוד צור קשר – גוגל אוהבת אתרים בעלי אבא ואמא ולכן אתר שיש בו עמוד צור קשר מסמן לה שיש צוות שלם שנמצא מאחורי האתר ובמידה והמשתמש בוחר להשאיר פרטים יש לו עם מי לדבר. 

 

מספר העמודים באתר – זה נכון שישנם אתרים בעלי מספר עמודים מועט ואיכותם היא יותר טובה מאשר אתרים בעלי מספר עמודים גבוה. ובכל זאת גוגל לוקחת בחשבון את כמות העמודים שיש באתר ומתחשבת בזה בדירוג הסופי שלה במנוע החיפוש. 

 

מפת אתר – מפת האתר עוזרת למנועי החיפוש לאנדקס את האתר שלכם בצורה קלה הרבה יותר ובנוסף היא משפרת את הנראות של האתר.

 

מקווה שהטיפים שנתתי לכם מניסיוני בתחום עזרו לכם להבין מהם הדברים החשובים לשים עליהם דגש כשמקדמים אתר בגוגל.

 

כתבה את המאמר חן שדה מנהלת פרויקטים ביויו מדיה.

 

 

חן שדה חן שדה

מנהלת פרויקטים

חן שדה, מקדמת אתרים ומנהלת פרויקטים.

Comments

comments