לפני שגוגל הוציאו את העדכונים פינגווין ופנדה, היינו מוצפים בתכנים רדודים וללא ערך אמיתי למשתמש. כך, כאשר המשתמש חיפש דבר מה בגוגל, התשובה האמיתית לתוכן הרלוונטי ביותר עבורו, לא תמיד הייתה מוצגת. כיום, ניתן לראות מגמה הולכת וגדלה של תוכן שהותאם גם למנועי החיפוש וגם למשתמש, אך איך באמת ניתן לכתוב תוכן איכותי מנצח שיביא לכם תנועת משתמשים רלוונטית ודירוג גבוה בגוגל? התשובה לשאלה בהמשך המאמר.
תוכן איכותי למשתמש הוא מילת המפתח
קידום אתרים באמצעות תוכן מורכב ממילות מפתח, הנסרקות באמצעות הרובוטים של גוגל, בהתאם למספר רב של קריטריונים, קובע האלגוריתם של מנוע החיפוש איזו תוצאה תופיע בראש תוצאות החיפוש ואיזו פחות רלוונטית למשתמש. אחד המדדים המשמעותיים למדידת הרלוונטיות של האתר שלכם, הוא באמצעות התוכן שלכם. זאת אומרת, שככל שתספקו תוכן איכותי יותר למשתמש, כך תקבלו הערכה גבוהה יותר גם מהמשתמש וגם מגוגל.
איך לכתוב למשתמש תוכן איכותי ורלוונטי?
ראשית, מתוקף היותכם בעלי מקצוע או נותני שירות, הנכם מומחים בתחומכם ומובילי דעה. משמעות הדבר היא, שכאשר מתעוררת בעיה כלשהי אצל הלקוח שלכם, לכם יש את התשובה הטובה ביותר עבורו. אתם מקבלים מדי יום מידע רלוונטי מהלקוחות שלכם שלא יסולא בפז. כאשר הלקוח מתלונן על בעיה כלשהי, לכם יש את הפתרון שיגרום לו לשמוח. לכן, אין זה משנה אם אתם מוכרים ידע, מוצר או שירות, בכל מקרה יש לכם שפע של תוכן ממוקד עבור כל מי שמעוניין לקבל מכם את התשובות. לכן, לפני שאתם מתכוונים לשבת ולכתוב מאמרים לאתר, חישבו קודם כל על המשתמש ורק לאחר מכן על גוגל.
איך בונים אסטרטגיית תוכן באופן מקצועי?
אין צורך לחפש אחר מדריכים מקצועיים לבניית אסטרטגיה לכתיבת תוכן איכותי, מכיוון שכל שעליכם לעשות הוא לשחזר את השיחות השכיחות ביותר מול הלקוחות שלכם, כאשר הטריד אותם דבר מה שלכם היו התשובות, הטיפים והדרך לפתור להם אותו. אם כך, מדוע לא לכתוב מאמר על תשובות לשאלות נפוצות של הלקוחות שלכם? כך תוכלו לחסוך בזמן במענה על שאלות נפוצות וגם תוכלו לתת ערך מוסף למשתמש שוודאי יעריך אתכם על כך. באשר לגוגל, אין לכם כל סיבה לדאגה, אם המשתמשים יעריכו אתכם גם גוגל יקדמו אתכם בהדרגה אל ראש תוצאות החיפוש.

על אף החשיבות של קידום האתרים בגוגל באמצעות מילות מפתח, קישורים וטכניקות קידום נוספות, כולם יודעים כי בסופו של דבר, התוכן הוא המלך, ולכן עליכם לחשוב קודם כל על חוויית המשתמש באתר וכמה אינפורמציה רלוונטית תוכלו לספק עבורו בחינם.
מדוע לספק תוכן איכותי בחינם?
ישנם מאות ואלפי בעלי עסקים המתחרים על אותו המוצר או השירות אותו הם מספקים ללקוח. כיצד תוכלו להבדיל את עצמכם מהמתחרים שלכם ומדוע על הלקוח לרכוש דווקא מכם? התשובה לכך פשוטה ומורכבת מכמה פרמטרים:
יחסי גומלין – כאשר אתם נותנים ערך אמתי בחינם אתם למעשה גורמים ללקוח הפוטנציאלי שלכם ללמוד דברים חדשים, שבאמת יוכלו לעזור לו. כך גם הוא ירצה לגמול לכם על כך ולרכוש דווקא מכם את הידע, המוצר או השירות שלכם.
אוטוריטה – בזמן שאתם מספקים ערך מוסף ורלוונטי למשתמש, אתם למעשה הופכים לאוטוריטה (בעלי סמכות) בתחומכם. אנשים אוהבים מותגים ואנשים רוצים לדעת שכאשר הם בוחרים להוציא את כרטיס האשראי ולשלם, הם מפקידים את אמונם בידי אדם אשר מוביל דעה, מקצועי ונתפס בעיניהם כאדם מקצועי ואמין בהשוואה לאלו שאינם מוכרים כאוטוריטות בתחום.
לסיכום:
אל תפחדו לספק תוכן מקצועי, רלוונטי ואיכותי למשתמש בחינם. הרווח שלכם יגדל בעשרות ובמאות אחוזים כאשר תוכלו למתג את עצמכם כמובילי דעה, ולכך אין שום מחיר בעולם שיוכל לשים אתכם בראש התודעה של כל לקוח פוטנציאלי שלכם, שהודות לטיפים שסיפקתם עבורו, הרווחתם גם אותו בתור לקוח משלם וגם אדם אשר באמת מעריך אתכם ואת הדרך שבחרתם להעביר את הידע והשפע שלכם בחינם.
תנסו גם אתם להעביר את זה הלאה ותוכלו להיות מופתעים רק לטובה מהתוצאות שתקבלו.
הכותב הוא מושיק קלינמן, מקדם אתרים מקצועי בחברת יויומדיה
תכנים רלוונטיים נוספים שיתכן ויעניינו אותך:
- תגיות:
- קידום אתרים אורגני
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 2018380שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 2018400מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 2018652שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 2017686מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 2017607עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 2017661איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 2017643פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20171,186קידום בגוגל
1 בנובמבר 20171,002מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 2017882-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים
12 בפברואר 2015 2,008 -
קידום אתרים חינם
1 במרץ 2015 1,936 -
שיווק שותפים – המדריך למתחילים
13 באפריל 2016 1,690 -
קידום ביוטיוב
13 באוקטובר 2015 1,381 -
קידום אתרים אורגני
18 במאי 2014 1,379 -
כמה עולה פרסום בגוגל?
24 בדצמבר 2015 1,313 -
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק
18 בינואר 2015 1,245 -
3 סיבות להשתמש בווידאו כאמצעי שיווק לעסק שלכם
11 בספטמבר 2017 1,232 -
פרסום בטאבולה Taboola
10 בספטמבר 2015 1,186 -
איך לעשות כסף באינטרנט מהבית
14 בספטמבר 2017 1,168
המדריך להחלפת קישורים שלא תרצו לפספס + בונוס
6 בפברואר 2017658איך מודדים הצלחה של קידום אתרים
31 במרץ 2016593הקמת קמפיין DSK במסגרת פרסום בגוגל אדוורדס
19 בינואר 2016823מילון מונחים בסיסי לפרסום בגוגל אדוורדס
18 ביולי 2016671בניית תמהיל שיווק שמתמקד בעשירון העליון
17 בדצמבר 2015715איך תכתוב תוכן איכותי מנצח גם למשתמש וגם לגוגל
22 בינואר 2017700איך לשלב את מילות המפתח בתוכן שלכם בכדי ליצור בסיס מצוין לקידום אורגני
30 באוגוסט 2016567קידום אתרים בשנת 2017
2 בינואר 2017653בניית דפי נחיתה שמביאים יותר לקוחות ויותר מכירות
11 בספטמבר 2016856עדות לקוח יקר בנושא בניית אתר בעיצוב אישי על חברת יויומדיה, שי שאואט ואיילת יהודה
28 ביוני 2016561
מושיק קלינמן, מקדם אתרים חרוץ ונעים הליכות, בעבר עבד בחברת יויומדיה, תמיד נזכור את למושיק את הדברים הטובים הרצינות והמחויבות לעבודה.
אולי יעניין אותך גם
מעל 9 מיקומים ששווה לשלב בהן את מילות המפתח לצורך קידום אתרים אורגני28 באוגוסט 2016
אופטימיזציה לאתר – כך תעשו את זה נכון בארבעה שלבים פשוטים10 ביולי 2017
איך תוכן משוכפל / מועתק משפיע על דירוג האתר בגוגל21 באפריל 2016
מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!22 באפריל 2018
Comments
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 2018380שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 2018400מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 2018652שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 2017686מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 2017607עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 2017661איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 2017643פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20171,186קידום בגוגל
1 בנובמבר 20171,002מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 2017882-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים
12 בפברואר 2015 2,008 -
קידום אתרים חינם
1 במרץ 2015 1,936 -
שיווק שותפים – המדריך למתחילים
13 באפריל 2016 1,690 -
קידום ביוטיוב
13 באוקטובר 2015 1,381 -
קידום אתרים אורגני
18 במאי 2014 1,379 -
כמה עולה פרסום בגוגל?
24 בדצמבר 2015 1,313 -
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק
18 בינואר 2015 1,245 -
3 סיבות להשתמש בווידאו כאמצעי שיווק לעסק שלכם
11 בספטמבר 2017 1,232 -
פרסום בטאבולה Taboola
10 בספטמבר 2015 1,186 -
איך לעשות כסף באינטרנט מהבית
14 בספטמבר 2017 1,168
איך לטרגט את העשירון העליון?
23 בדצמבר 2015635טיפ בנושא שיווק דיגיטלי
28 בפברואר 2016687פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים - משתלם או לא?
11 בדצמבר 2015713איך להפוך את תמונת הפרופיל שלך בפייסבוק לסרטון קצר?
15 ביוני 2016946פרסום בגוגל לאינסטלטור
6 ביולי 2017733דרוש בונה אתרים בוורדפרס
3 במרץ 2016790פרסום באאוטבריין (Outbrain)
23 באוגוסט 2015816למה לבנות דף נחיתה?
13 בספטמבר 2016592קידום אתרים מקצועי
26 ביוני 2016622שימוש בהאשטאג (hashtag) לצורך קידום אתרים אורגני
6 באוקטובר 2015729