לפני שגוגל הוציאו את העדכונים פינגווין ופנדה, היינו מוצפים בתכנים רדודים וללא ערך אמיתי למשתמש. כך, כאשר המשתמש חיפש דבר מה בגוגל, התשובה האמיתית לתוכן הרלוונטי ביותר עבורו, לא תמיד הייתה מוצגת. כיום, ניתן לראות מגמה הולכת וגדלה של תוכן שהותאם גם למנועי החיפוש וגם למשתמש, אך איך באמת ניתן לכתוב תוכן איכותי מנצח שיביא לכם תנועת משתמשים רלוונטית ודירוג גבוה בגוגל? התשובה לשאלה בהמשך המאמר.

 

תוכן איכותי למשתמש הוא מילת המפתח

קידום אתרים באמצעות תוכן מורכב ממילות מפתח, הנסרקות באמצעות הרובוטים של גוגל, בהתאם למספר רב של קריטריונים, קובע האלגוריתם של מנוע החיפוש איזו תוצאה תופיע בראש תוצאות החיפוש ואיזו פחות רלוונטית למשתמש. אחד המדדים המשמעותיים למדידת הרלוונטיות של האתר שלכם, הוא באמצעות התוכן שלכם. זאת אומרת, שככל שתספקו תוכן איכותי יותר למשתמש, כך תקבלו הערכה גבוהה יותר גם מהמשתמש וגם מגוגל.

 

איך לכתוב למשתמש תוכן איכותי ורלוונטי?

ראשית, מתוקף היותכם בעלי מקצוע או נותני שירות, הנכם מומחים בתחומכם ומובילי דעה. משמעות הדבר היא, שכאשר מתעוררת בעיה כלשהי אצל הלקוח שלכם, לכם יש את התשובה הטובה ביותר עבורו. אתם מקבלים מדי יום מידע רלוונטי מהלקוחות שלכם שלא יסולא בפז. כאשר הלקוח מתלונן על בעיה כלשהי, לכם יש את הפתרון שיגרום לו לשמוח. לכן, אין זה משנה אם אתם מוכרים ידע, מוצר או שירות, בכל מקרה יש לכם שפע של תוכן ממוקד עבור כל מי שמעוניין לקבל מכם את התשובות. לכן, לפני שאתם מתכוונים לשבת ולכתוב מאמרים לאתר, חישבו קודם כל על המשתמש ורק לאחר מכן על גוגל.

 

איך בונים אסטרטגיית תוכן באופן מקצועי?

אין צורך לחפש אחר מדריכים מקצועיים לבניית אסטרטגיה לכתיבת תוכן איכותי, מכיוון שכל שעליכם לעשות הוא לשחזר את השיחות השכיחות ביותר מול הלקוחות שלכם, כאשר הטריד אותם דבר מה שלכם היו התשובות, הטיפים והדרך לפתור להם אותו. אם כך, מדוע לא לכתוב מאמר על תשובות לשאלות נפוצות של הלקוחות שלכם? כך תוכלו לחסוך בזמן במענה על שאלות נפוצות וגם תוכלו לתת ערך מוסף למשתמש שוודאי יעריך אתכם על כך. באשר לגוגל, אין לכם כל סיבה לדאגה, אם המשתמשים יעריכו אתכם גם גוגל יקדמו אתכם בהדרגה אל ראש תוצאות החיפוש.

 

תוכן איכותי מנצח גם למשתמש וגם לגוגל
תוכן איכותי מנצח גם למשתמש וגם לגוגל

 

על אף החשיבות של קידום האתרים בגוגל באמצעות מילות מפתח, קישורים וטכניקות קידום נוספות, כולם יודעים כי בסופו של דבר, התוכן הוא המלך, ולכן עליכם לחשוב קודם כל על חוויית המשתמש באתר וכמה אינפורמציה רלוונטית תוכלו לספק עבורו בחינם.

 

מדוע לספק תוכן איכותי בחינם?

ישנם מאות ואלפי בעלי עסקים המתחרים על אותו המוצר או השירות אותו הם מספקים ללקוח. כיצד תוכלו להבדיל את עצמכם מהמתחרים שלכם ומדוע על הלקוח לרכוש דווקא מכם? התשובה לכך פשוטה ומורכבת מכמה פרמטרים:

 

יחסי גומלין – כאשר אתם נותנים ערך אמתי בחינם אתם למעשה גורמים ללקוח הפוטנציאלי שלכם ללמוד דברים חדשים, שבאמת יוכלו לעזור לו. כך גם הוא ירצה לגמול לכם על כך ולרכוש דווקא מכם את הידע, המוצר או השירות שלכם.

 

אוטוריטה – בזמן שאתם מספקים ערך מוסף ורלוונטי למשתמש, אתם למעשה הופכים לאוטוריטה (בעלי סמכות) בתחומכם. אנשים אוהבים מותגים ואנשים רוצים לדעת שכאשר הם בוחרים להוציא את כרטיס האשראי ולשלם, הם מפקידים את אמונם בידי אדם אשר מוביל דעה, מקצועי ונתפס בעיניהם כאדם מקצועי ואמין בהשוואה לאלו שאינם מוכרים כאוטוריטות בתחום.

 

לסיכום:
אל תפחדו לספק תוכן מקצועי, רלוונטי ואיכותי למשתמש בחינם. הרווח שלכם יגדל בעשרות ובמאות אחוזים כאשר תוכלו למתג את עצמכם כמובילי דעה, ולכך אין שום מחיר בעולם שיוכל לשים אתכם בראש התודעה של כל לקוח פוטנציאלי שלכם, שהודות לטיפים שסיפקתם עבורו, הרווחתם גם אותו בתור לקוח משלם וגם אדם אשר באמת מעריך אתכם ואת הדרך שבחרתם להעביר את הידע והשפע שלכם בחינם.

תנסו גם אתם להעביר את זה הלאה ותוכלו להיות מופתעים רק לטובה מהתוצאות שתקבלו.

 

הכותב הוא מושיק קלינמן, מקדם אתרים מקצועי בחברת יויומדיה

מושיק קלינמן מושיק קלינמן

מקדם אתרים

מושיק קלינמן, מקדם אתרים חרוץ ונעים הליכות, בעבר עבד בחברת יויומדיה, תמיד נזכור את למושיק את הדברים הטובים הרצינות והמחויבות לעבודה.

Comments

comments