מהי סכמת נתונים מובנית?
סכמת נתונים מובנית היא "שפה" שבה משתמשים מנועי החיפוש על מנת להבין את תוכן האתר טוב יותר ועל מנת לספק למי שמחפש את המידע במנועי החיפוש דרך נעימה, איכותית ויעילה יותר למצוא את הנתונים. חלק מהסכמות באות לידי ביטוי כבר בנראות בתוצאות החיפוש עצמן מה שמעלה את הסיכוי שהמשתמש ילחץ על המודעה ובשפה מקצועית יותר מעלה את ה – CTR שזה היחס בין הצפיות במודעה לכמות הפעמים שהקליקו עליה בפועל.
הצורך בגוף שמרכז את נושא "השפה" ברשת חשוב בכדי להמנע ממצב שבוני אתרים צריכים לעשות התאמות ייחודיות לכל מנוע חיפוש בנפרד.
מי שמרכז את הנושא הוא האתר schema.org אשר בפועל מחבר בין מנועי החיפוש הגדולים בעולם כדוגמת גוגל, יאנדקס, בינג יאהו וכדומה במטרה ליצור שפה אחת שמקובלת על כל מנועי החיפוש.
למה כדאי להשתמש בסכמות נתונים מובנים?
1. כדי ליצור בולטות במנועי חיפוש ולהשפיע.
2. כדי להשפיע לחיוב על הדירוג בתוצאות הטבעיות ולסייע לתהליך קידום האתרים האורגני.
איזה סכמות נתונים קיימות?
נכון לעכשיו קיימות הסכמות הבאות:
מוצר – מידע טקסטואלי על המוצר, מחיר, האם קיים במלאי.

מתכון – המתכון יכול להיות מוצג ישירות בתוצאות החיפוש.

סקירה – דירוג בכוכבים של סרט, מוצר, חנות – זו אחת הסכמות הפשוטות והיעילות ביותר בכדי להבליט את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש.

אירוע – ניתן להציג את פרטי, זמן ומיקום האירוע ישירות בתוצאות החיפוש.

וידאו – מאפשר להדגיש את הוידאו בנראות תוצאות החיפוש, יכול להעלות את כמות ההקלקות משמעותית.

חדשות – פרטים על החדשה שיוצגו כבר בתוצאות החיפוש.

כיצד וורדפרס מסייעת לך להטמיע סכמת נתונים מובנית
מנהלי האתרים אשר עושים שימוש במערכות ניהול התוכן של WordPress יכולים להשתמש בפלאגינים או תוספים אשר באים להחליף את קידוד הסכמה. ניתן להוסיף דירוגים וסקירות המופיעות בצורת כוכבים ומספרים (עד 5 כוכבים), בנוסף ניתן לראות את מספר המדרגים אשר דירגו את האתר, בית העסק או נותן השירות ,תוכנה, אפליקציה או כל מה שהחליט בעל האתר להציע כשירות בחינם או בתשלום עבור המשתמשים ולהדגישם עבור מנועי החיפוש.
כיצד משפיע השימוש בסכמות נתונים מובנים באתר על קידום האתר בגוגל?
השימוש בסכמות נתונים מובנים מוסיפים לנראות האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, ומוסיפים לתוצאות מידע נוסף מעבר לכותרת, תיאור וקישור לאתר. כך יכול הגולש לקבל נתונים נוספים כבר בתוצאות החיפוש ואף ללחוץ על כל אחד מהנתונים המובנים שהתווספו לתוצאות החיפוש ובכך יכולים מנהלי האתרים להגדיל את כמות החשיפות, ההקלקות והתנועה לאתר.
השימוש בסכמות נתונים מובנות מבליט אותך מעל המתחרים
בעלי עסקים מעטים עושים שימוש בסכמות ונתונים מובנים באתר, לכן מי שכן עושה שימוש בסכמות האלו מתבלט משמעותית מעל המתחרים בנראות בתוצאות החיפוש.
דוגמה לשימוש מעניין ניתן לראות בתעשיית הסרטים, כותבי הביקורות יוכלו להציג בתוצאות החיפוש את הנתונים החשובים עבורם כבר בתוצאות החיפוש כגון: שם הסרט, הקאסט הבכיר (במאי, מפיק, תסריטאי), שחקנים, שנת יציאה, דירוג ועוד.
דוגמה נוספת ניתן לראות בעולם התיירות בהזמנת טיסות, שם חברות תעופה מציגות את התוצאות למשתמשים כבר בתוצאות החיפוש בגוגל.
לסיכום
אלו שעוד טרם הספיקו להכיר את השימוש בסכמות נתונים באתר, ישמחו לדעת כי לאחר היכרות ראשונית עם הנושא, יוכלו לבקש ממנהל האתר, להוסיף את הנתונים המובנים הרלוונטיים עבורם ובכך להשפיע גם על נראות התוצאות הטבעיות במנועי החיפוש, להגדיל את התנועה לאתר ובתקווה גם את הרווחיות.
תכנים רלוונטיים נוספים שיתכן ויעניינו אותך:
- תגיות:
- קידום אתרים אורגני
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,088שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,999מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,568שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,066מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,444עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,808איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,559פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,704קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,319מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,434-
קידום אתרים חינם (4,466)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,082)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,914)
-
קידום ביוטיוב (3,792)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,460)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,450)
-
קידום אתרים אורגני (3,382)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,326)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,210)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,133)
גוגל אנליטיקס - איך לרתום את הכוח של גוגל אנליטיקס לטובתך
3 במאי 20151,782פרסום באינטרנט לעסקים
28 ביולי 20161,581ביצוע מבדקי A/B לצורך שיפור יחס המרה
5 ביולי 20161,8383 סיבות להשתמש בווידאו כאמצעי שיווק לעסק שלכם
11 בספטמבר 20172,513אופטימיזציה לקוד האתר
17 ביוני 20142,228פרסום באאוטבריין (Outbrain)
23 באוגוסט 20152,332מחיר קידום אתרים: כמה הוגן לשלם על קידום אתרים?
23 בנובמבר 20151,544גוגל אדסנס – איך זה עובד
7 במרץ 20162,677קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות
25 במאי 20143,326קידום בגוגל
18 במאי 20142,319
מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).
אולי יעניין אותך גם
שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" – מקרה שהיה וטופל9 באוגוסט 2018
מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!22 באפריל 2018
אופטימיזציה לאתר – כך תעשו את זה נכון בארבעה שלבים פשוטים10 ביולי 2017
5 עצות לשיפור המיקום שלך בגוגל בחמש שעות6 ביולי 2017
Comments
איך לשווק את העסק גם כשאתה מאוד עסוק
19 באוגוסט 20182,088שגיאות סורק של "הגישה נדחתה" - מקרה שהיה וטופל
9 באוגוסט 20181,999מה הם משך הפעילות ואחוז היציאה / העזיבה ואיך לשפר אותם?!
22 באפריל 20182,568שיפור המיקום בגוגל בזמן הקצר ביותר
13 בנובמבר 20172,066מה הם הסודות שבלוגרים מצליחים לא מספרים לכם?
13 בנובמבר 20171,444עשו זאת בעצמכם: אופטימיזציה לתוכן שלכם ב-10 דקות בלבד
13 בנובמבר 20171,808איך לכתוב מאמר מנצח שיביא לכם יותר לקוחות
1 בנובמבר 20171,559פרסום בטאבולה Taboola
1 בנובמבר 20172,704קידום בגוגל
1 בנובמבר 20172,319מחפשים מתכנת וורדפרס? חשוב שתבינו מהן האפשרויות העומדות לרשותכם
1 בנובמבר 20172,434-
קידום אתרים חינם (4,466)
-
פרסום בגוגל המתמקד במקסום התקציב והרווחים (4,082)
-
שיווק שותפים – המדריך למתחילים (3,914)
-
קידום ביוטיוב (3,792)
-
כמה עולה פרסום בגוגל? (3,460)
-
איפה כדאי לקנות דומיין? (3,450)
-
קידום אתרים אורגני (3,382)
-
קידום אתרים אורגני עם התחייבות לתוצאות (3,326)
-
ביצוע מחקר מילות מפתח טרם התחלת השיווק (3,210)
-
איך לשפר את ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל אדוורדס (3,133)
קידום אתרים באינטרנט
21 בנובמבר 20151,591איך כתיבה נכונה למשתמש משפיעה על תהליך הקידום האורגני בגוגל?
5 בפברואר 20171,485מהו שיווק אוטומטי בעידן הדיגיטלי ואיך מרוויחים ממנו?
7 ביולי 20161,795איך משפיעות ביקורות ברשת על תהליך קבלת ההחלטה של הלקוח
11 ביולי 20161,495אבטחת אתרי וורדפרס
6 ביולי 20171,654מניעת הונאת קליקים וקליקים לא חוקיים
11 בפברואר 20162,232קידום אתרים מחיר
22 בנובמבר 20152,410איך תכתוב תוכן איכותי מנצח גם למשתמש וגם לגוגל
22 בינואר 20171,499כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות
27 במרץ 20162,263קודם בונים אח"כ מקדמים - טעות נפוצה של בעלי עסק!
13 ביולי 20151,294