מהי סכמת נתונים מובנית?

סכמת נתונים מובנית היא "שפה" שבה משתמשים מנועי החיפוש על מנת להבין את תוכן האתר טוב יותר ועל מנת לספק למי שמחפש את המידע במנועי החיפוש דרך נעימה, איכותית ויעילה יותר למצוא את הנתונים. חלק מהסכמות באות לידי ביטוי כבר בנראות בתוצאות החיפוש עצמן מה שמעלה את הסיכוי שהמשתמש ילחץ על המודעה ובשפה מקצועית יותר מעלה את ה – CTR  שזה היחס בין הצפיות במודעה לכמות הפעמים שהקליקו עליה בפועל.

הצורך בגוף שמרכז את נושא "השפה" ברשת חשוב בכדי להמנע ממצב שבוני אתרים צריכים לעשות התאמות ייחודיות לכל מנוע חיפוש בנפרד.

מי שמרכז את הנושא הוא האתר schema.org אשר בפועל מחבר בין מנועי החיפוש הגדולים בעולם כדוגמת גוגל, יאנדקס, בינג יאהו וכדומה במטרה ליצור שפה אחת שמקובלת על כל מנועי החיפוש.

למה כדאי להשתמש בסכמות נתונים מובנים?

1. כדי ליצור בולטות במנועי חיפוש ולהשפיע.

2. כדי להשפיע לחיוב על הדירוג בתוצאות הטבעיות ולסייע לתהליך קידום האתרים האורגני.

איזה סכמות נתונים קיימות?

נכון לעכשיו קיימות הסכמות הבאות:
מוצר – מידע טקסטואלי על המוצר, מחיר, האם קיים במלאי.

דוגמה לסכמת נתונים מובנית של מוצר
דוגמה לסכמת נתונים מובנית של מוצר

מתכון – המתכון יכול להיות מוצג ישירות בתוצאות החיפוש.

דוגמה לסכמת נתונים מובנית של מתכון
דוגמה לסכמת נתונים מובנית של מתכון

סקירה – דירוג בכוכבים של סרט, מוצר, חנות – זו אחת הסכמות הפשוטות והיעילות ביותר בכדי להבליט את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש.

דוגמה לסכמת נתונים מובנית של ביקורת עם חיווי כוכבים
דוגמה לסכמת נתונים מובנית של ביקורת עם חיווי כוכבים

אירוע – ניתן להציג את פרטי, זמן ומיקום האירוע ישירות בתוצאות החיפוש.

דוגמה לסכמת נתונים מובנית של אירוע
דוגמה לסכמת נתונים מובנית של אירוע

וידאו – מאפשר להדגיש את הוידאו בנראות תוצאות החיפוש, יכול להעלות את כמות ההקלקות משמעותית.

דוגמה לסכמת נתונים מובנית של וידאו
דוגמה לסכמת נתונים מובנית של וידאו

חדשות  – פרטים על החדשה שיוצגו כבר בתוצאות החיפוש.

דוגמה לסכמת נתונים מובנית של חדשות
דוגמה לסכמת נתונים מובנית של חדשות

 

כיצד וורדפרס מסייעת לך להטמיע סכמת נתונים מובנית

מנהלי האתרים אשר עושים שימוש במערכות ניהול התוכן של WordPress יכולים להשתמש בפלאגינים או תוספים אשר באים להחליף את קידוד הסכמה. ניתן להוסיף דירוגים וסקירות המופיעות בצורת כוכבים ומספרים (עד 5 כוכבים), בנוסף ניתן לראות את מספר המדרגים אשר דירגו את האתר, בית העסק או נותן השירות ,תוכנה, אפליקציה או כל מה שהחליט בעל האתר להציע כשירות בחינם או בתשלום עבור המשתמשים ולהדגישם עבור מנועי החיפוש.

כיצד משפיע השימוש בסכמות נתונים מובנים באתר על קידום האתר בגוגל?

השימוש בסכמות נתונים מובנים מוסיפים לנראות האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, ומוסיפים לתוצאות מידע נוסף מעבר לכותרת, תיאור וקישור לאתר. כך יכול הגולש לקבל נתונים נוספים כבר בתוצאות החיפוש ואף ללחוץ על כל אחד מהנתונים המובנים שהתווספו לתוצאות החיפוש ובכך יכולים מנהלי האתרים להגדיל את כמות החשיפות, ההקלקות והתנועה לאתר.

השימוש בסכמות נתונים מובנות מבליט אותך מעל המתחרים
בעלי עסקים מעטים עושים שימוש בסכמות ונתונים מובנים באתר, לכן מי שכן עושה שימוש בסכמות האלו מתבלט משמעותית מעל המתחרים בנראות בתוצאות החיפוש.

דוגמה לשימוש מעניין ניתן לראות בתעשיית הסרטים, כותבי הביקורות יוכלו להציג בתוצאות החיפוש את הנתונים החשובים עבורם כבר בתוצאות החיפוש כגון: שם הסרט, הקאסט הבכיר (במאי, מפיק, תסריטאי), שחקנים, שנת יציאה, דירוג ועוד.

דוגמה נוספת ניתן לראות בעולם התיירות בהזמנת טיסות, שם חברות תעופה מציגות את התוצאות למשתמשים כבר בתוצאות החיפוש בגוגל.

לסיכום

אלו שעוד טרם הספיקו להכיר את השימוש בסכמות נתונים באתר, ישמחו לדעת כי לאחר היכרות ראשונית עם הנושא, יוכלו לבקש ממנהל האתר, להוסיף את הנתונים המובנים הרלוונטיים עבורם ובכך להשפיע גם על נראות התוצאות הטבעיות  במנועי החיפוש, להגדיל את התנועה לאתר ובתקווה גם את הרווחיות.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments