זמן קריאה בקצב בינוני: 04:30 דקות לא כולל צפיה בסירטון

 




 

במידה ואתם מעוניינים לקדם את האתר בגוגל וודאי שאלתם את עצמכם עם מי עדיף לעבוד – עם חברת קידום אתרים או עם פרילנסר עצמאי לקידום אתרים. מטרתו של מאמר זה היא להציג את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות באופן אובייקטיבי עד כמה שאפשר, בכדי לסייע לכם לבצע את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. לצורך כך חילקנו את ההשוואה לכמה קריטריונים משמעותיים בתהליך הקידום והשווינו בין 2 האפשרויות בכל אחד מהקריטריונים.

דבר נוסף שחשוב להדגיש טרם אתה צולל לקריאת המאמר הוא שהנחת היסוד כאן היא שאנחנו מדברים על חברת קידום אתרים ועל מקדם אתרים פרילנסרים טובים. מה זה טובים? עם נסיון ותוצאות מוכחים ועם רצון אמיתי לעזור ללקוחות שלהם.

מה עדיף - מקדם אתרים פרילנסר או חברת קידום אתרים?
מקדם פרילנסר או חברת קידום אתרים?

זמינות ושרותיות במסגרת שעות הפעילות

ההשוואה בין הזמינות ושרותיות של חברת קידום אתרים לזאת של פרילנסר מעט מורכבת, ככלל אצבע לחברה יש כמה עובדים ולכן לרוב הזמינות שלה גבוהה יותר, יחד עם זאת, במידה ומדובר על פרילנסר בתחילת דרכו או פרילנסר עם מעט לקוחות יתכן שהוא יהיה זמין מאוד אך ככל שיתווספו לקוחות למאגר שלו, מכיוון שאותו פרילנסר הוא רק בן אדם אחד, הוא לא יוכל לטפל בכולם בעצמו ואם לא יתחיל להעסיק תחתיו עובדים לא יוכל לתת את השירות הזמין ללקוחותיו. לסיכום ההשוואה לגבי הקריטריון הזה – בדרך כלל חברה תספק שירות וזמינות טובים יותר אלא אם מדובר על פרילנסר עם מעט לקוחות שעד שיגדל יוכל גם הוא לספק שירות טוב.

 

 

זמינות ושרותיות מחוץ לשעות הפעילות

כאן התשובה היא חד משמעית, בחברה יש שעות פעילות מוגדרות וככל שהחברה גדולה יותר שעות הפעילות שלה מוגדרות יותר, מה שאומר שאם תנסו ליצור קשר עם החברה מחוץ לשעות הפעילות, נניח 09:00-18:00 כנראה שלא תקבלו מענה. לעומת זאת אצל פרילנסר ככל עצמאי יחיד שעות הפעילות גמישות יותר והוא עשוי לקחת איתו את העבודה גם מחוץ לשעות הפעילות המקובלות (למשל החל משעה 18:00 בערב) ולכן סביר יותר שתקבלו שירות גם לאחר שעות הפעילות.

 

נכסים אינטרנטיים

חלק משמעותי מתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל הוא בניית קישורים, אחד הקישורים החזקים ביותר הוא קישורים מאתרי תמיכה. מדובר בנכסים אינטרנטיים שמאפשרים לבעלים שלהם לכתוב להם תוכן ולהוציא מהם קישורים. אתר תמיכה איכותי הוא נכס שלא זול להקים אותו וכמו כן הוא דורש תחזוקה שוטפת, ולכן עולה כסף לבעלים גם באופן חודשי. המשמעות היא שכדי להחזיק מגוון אתרי לווין לצורך קידום אתרים אורגני נדרש תקציב ובניית אסטרטגיה המחברת בין מספר גורמים כגון: מתכנת, מעצב, חברת אחסון, כותבי תוכן מה שדורש לא מעט זמן וכסף. לכן בקריטריון זה לחברת קידום אתרים יש יתרון על פרילנסר בשל התקציב הגבוה יחסית הנדרש לבניית ותחזוקת אתרי לווין איכותיים וכן בשל בניית האסטרטגיה וחיבור בין בעלי מקצוע הנדרש לצורך בניית התשתית.

מכיוון שלרוב מקדמי האתרים הפרילנסרים אין את היכולת להחזיק מערך של אתרי לווין הם עושים פעולה הנקראת "החלפת קישורים" ולמעשה משתמשים בנכסים זה של זה בכדי לחזק את תהליך בניית הקישורים. היתרון של גישה זו הוא חיסכון בעלויות והחיסרון של גישה זו מתבטא בעובדה שלמקדם האתרים אין שליטה מלאה על הקישורים שמקדם אתרים אחר בנה עבורו.

לכן לסיכומו של עניין בקריטריון הנכסים האינטרנטיים לרוב חברת הקידום תהיה חזקה יותר.

 

מומחיות

באופן עקרוני הפרילנסר הוא המומחה לתחום ובהרבה מקרים זה נכון, בעיקר במקרים הבאים: כאשר המקדם אתרים מתמקד בתחום של קידום אתרים בלבד וכאשר יש לו מספיק זמן לעקוב אחרי השינויים בתחום, להבין אותן וליישם אותם. אך כאן מגיעה גם הבעייתיות הפוטנציאלית: הרבה פרילנסרים מוכשרים מגיעים למצב שבעקבות הדרישה הגבוהה לשירותים שלהם, אין להם זמן להתפנות ולמצות את המומחיות שלהם עבור הלקוחות ואין להם מספיק זמן ללמוד את העדכונים האחרונים בתחום וליישם אותם בפועל וכתוצאה מכך המומחיות שלהם לא באה לידי ביטוי עקב מגבלת הזמן שלהם. לעומת זאת כאשר אתם עובדים עם חברה אז זה מה שאותו מקדם שכיר עושה כל היום – קידום אתרים. במצב אידיאלי באותה חברה יש את המומחה בעל הנסיון שבונה את האסטרטגיה ומוודא שהיא מבוצעת על ידי מקדם אתרים. אותו מקדם אתרים שאחראי על ביצוע העבודה בפועל לא מתעסק בהנהלת חשבונות ולא בשיווק של החברה שבה הוא עובד ולא בניהול וכדומה – הוא פשוט ממוקד, ומהמיקוד הזה מגיעה העצמה. לכן התשובה כאן אינה חד משמעית תוכלו למצוא מומחיות אצל פרילנסר ואצל חברת קידום אתרים תלוי בנסיבות.

 

נסיון

נסיון תוכלו למצוא גם אצל מקדם אתרים פרילנסר וגם בחברת קידום אתרים, זה תלוי בנסיבות ובאופן ספציפי במי שבחרתם. עם זאת, לכל הפחות בישראל התהליך ברוב המקרים הוא שמקדם אתרים מתחיל כפרילנסר ועם הזמן, הניסיון, הביקוש וההבנה בעסקים מקים חברה. רוצים לדעת יותר על הנסיון של מי שאתם בודקים? תשאלו אותו כמה שנים העסק קיים ובקשו לראות דוגמאות לתוצאות. רוצים לעשות בדיקה מעמיקה יותר? בקשו לדבר עם לקוחות.

 

מחיר

המחשבה הראשונה שעולה לראש היא שבחברת קידום אתרים עלות הקידום יקרה יותר מהסיבה שבחברת קידום אתרים יש צוך לשלם משכורות ולשכור משרדים ואכן הוצאות אלה מיקרות את עלויות הקידום. אך מצד שני לחברת קידום אתרים יש את היכולת לספק מענה למספר רב של לקוחות במקביל מכיוון שיש לה את כוח האדם המתאים ויש לה תשתית של מקדמים שכל מה שמעניין אותם זה לעשות קידום אתרים ואילו אצל פרילנסר שעובד מהבית ומשלם לעצמו בלבד אמנם נחסכות העלויות של המשרד והמשכורות אך כאמור עליו להתעסק בעוד דברים רבים כבעל עסק כגון – כספים, שיווק, ניהול העסק, פיתוח עסקי וכדומה…. מכיוון שהזמן של הפרילנסר מוגבל שעת העבודה שלו יקרה. לכן זה מאוד תלוי אך הכי חושב תזהרו מלבחור את מי שיטפל לכם בקידום האתר לפי המחיר בלבד זו דרך הגיונית מאוד להיכשל עם קידום האתר שלכם.

 

לסיכום

אין תשובה חד משמעית למי עדיף לבחור – חברת קידום אתרים או פרילנסר. אך במידה ובכל זאת היינו נותנים לכם המלצה אז הבחירה שלנו היא אחת משתי האפשרויות הבאות: או מומחה קידום אתרים פרילנסר שאינו מוצף בלקוחות ויוכל באמת לטפל לכם בפרויקט ולהיות זמין עבורכם או חברת קידום אתרים ששמה תעבדו מול מקדם אתרים שיהיה זמין עבורכם. הכי חשוב, בקשו לראות תוצאות מוכחות, הימנעו מלחפש את הזול ותבינו שקידום אתרים הוא תהליך ארוך טווח שבמסגרתו משפרים את התוצאות המושגות.

 

ועכשיו אם אתם מעוניינים לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם בגוגל באופן מקצועי, לא זול אבל ישיר וישר, אתם מוזמנים להתקשר: 072-2772112.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments