שנת 2016 כבר מאחורינו ואנחנו מסתכלים קדימה אל 2017 שזה עתה התחילה. בתחום השיווק באינטרנט ובעיקר בתחום קידום האתרים, זו עומדת להיות שנה של מהפכות.

מגוגל שמשנה את פני מנוע החיפוש ועד לשימוש ההולך וגובר במכשירים ניידים לגלישה באתרים, מה מביאה איתה השנה הקרובה? סקרנו את השינויים הבולטים שיקרו השנה בתחום קידום האתרים.

 

קידום אתרים בשנת 2017
מגמות צפויות בתחום קידום האתרים בשנת 2017

 

ממילות מפתח לשאלות מכוונות

מנוע החיפוש של גוגל עשה עד כה שימוש ברור ומוכר במילות מפתח כדי לבחון אתרים בדרך לראש תוצאות החיפוש. הנוסחאות השתנו מעת לעת אבל לכולם היה ברור שיש צורך בפילוח ובמחקר שוק שכולל הגדרה של מילות מפתח ושימוש נכון ומדויק בהן.

היום, גם הצרכן הפשוט מבין שלגוגל יש את היכולת לעשות קסם. הוא לא צריך להקיש ביטוי כדי למצוא את מבוקשו, אלא פשוט לשאול שאלה ומנוע החיפוש ימצא עבורו את אלו שעונים באופן המדויק ביותר על השאלה, כלומר מזהים את הצורך. מנוע החיפוש של גוגל לומד בשנת 2017 לזהות את כוונת הגולש ולהגדיר אותה באמצעות שאילתות.

אז איך עושים קידום אתרים אורגני בשנת 2017? במהלך מחקר המילים יצטרך מקדם אתרים לבדוק אילו שאלות שואלים הגולשים ולספק באתר את התשובות.

הוספת קטגוריה של שאלות ותשובות עשויה לקדם את האתר בשני אופנים עיקריים. דבר ראשון עצם זה שמוסיפים שאלות ותשובות לאתר מביא להוספה טבעית של תוכן המבוסס על ביטויי זנב ארוך מה שעשוי להביא לכניסות מהביטויים האלה וכתוצאה מכך לסייע לקידום האתר. הדבר השני הוא עצם העובדה שהכנסתם שאלות ותשובות לאתר שלכם – אנו סבורים שהוספת תוכן איכותי לגבי שאלות ותשובות לאתר מסייעת לגוגל להבין שמדובר באתר בעל סמכות ומחזקת את הביטחון (מדד ה – trust) של גוגל באתר מה שמשפר את מיקומיו.

 

 

הדגש ממשיך לעבור למובייל

קידום אתרים בשנת 2017 מתמקד כולו במובייל. אתרים רבים שעד כה נהנו מקהל גולשים שנכנסים דרך המחשב או הלפטופ, משתנים והופכים להיות מותאמי טלפונים ניידים (רספונסיביים). ניתן לראות עד כמה הנושא של התאמת האתר לגוגל חשוב מבחינתה כאשר היא משיקה בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים את טכנולוגיית AMP שמטרת להאיץ את מהירות טעינת האתר בגלישה מהסלולר.

כ-80% מהגולשים נכנסים באופן קבוע למנוע החיפוש של גוגל ולאתרים שונים דרך המובייל. לכן, יותר מתמיד, אנחנו מחויבים כמקדמי אתרים להתאים את האתר לגלישה במובייל ולאפשר נגישות וצפייה נוחה במידע. ההתאמה צריכה להתבטא במהירות טעינת האתר במובייל ובחוויית משתמש נוחה.

היום גוגל סוקר את האתרים שמועלים לרשת קודם כל על פי איכויות הגלישה שלהם במובייל והחשיבות של הנושא עולה, גדלה ומתחזקת בשנת 2017. מידע נוסף על מהירות טעינת האתר אפשר למצוא כאן.

 

 

גוגל מעשירה את מנוע החיפוש עם תשובות כאן ועכשיו

בשנים האחרונות ראינו כיצד גוגל משנה את דף תוצאות החיפוש כך שיציג בפנינו לא מעט אינפורמציה ממש ברגע הקליק. כך למשל אם אנחנו מחפשים סרט מסוים, יופיע הטריילר כוידאו כבר במנוע החיפוש, יופיעו תמונות מהסרט ומידע ישיר, שמוצג בחלון מובלט.

בשנה הקרובה תרחיב גוגל את התשובות במנוע החיפוש ותינתן אינפורמציה רבה יותר. כך למשל אם נחפש מתכון לעוגת שוקולד, נקבל המלצה למתכון בסיסי כבר בתוצאות החיפוש, עוד לפני שהקלקנו על אחד הקישורים בעמוד הראשון.

 

 

חוק הנגישות נכנס לתוקף בסוף 2017

למרות שכבר השנה התחלנו ואף סיימנו להנגיש אתרים, משרד הפנים האריך את הדדליין להנגשת אתרים ואנחנו ממשיכים לעבוד על הנושא במרץ בשנת 2017.

חוק הנגישות שייכנס לתוקפו בסוף שנת 2017 ייחייב בעלי אתרים ליצור תצוגה נגישה גם לאנשים לקויי ראייה ושמיעה. לצד אפשרויות אוטומטיות של הגדלת פונטים, מעבר בין טאבים ועוד, אנחנו משתמשים בשנה הזו בכלים שמאפשרים לנו לבדוק את חוויית המשתמש באתר ולהפוך אותה לנגישה עוד יותר.

כך למשל מנגנונים שבודקים האם הצבעים באתר מתאימים ללקויי ראייה או אפליקציות שמתחברות לאתר ומספקות פקודות שמע, ללקויי שמיעה.

 

 

הפעלה קולית של מנוע החיפוש

גוגל משתכללת עוד קצת (כי עד עכשיו זה לא הספיק) ומחזקת את הגלישה דרך המובייל באמצעות מערכת חיפוש קולית. מעתה נוכל להיעזר בסיוע אונליין בחיפוש אחר מידע דרך גוגל, באמצעות Google Assistant – מזכירה קולית שתלווה אותנו בחיפוש.

החיפוש הקולי עומד לשנות את הדרך שבה קידום אתרים נעשה, כאשר מילות מפתח המוקלדות אל תוך תיבת החיפוש הן כבר לא האופציה היחידה. מקדמי אתרים יצטרכו לעקוב אחר השינויים האלו ולבחון איך יוכלו לקדם את האתר באמצעות האפשרויות הקוליות.

צריך לקחת בחשבון שכתוצאה מכך שאנשים יוכלו לדבר אל מנוע החיפוש הם עשויים להשתמש בביטויי זנב ארוך במיוחד, חשוב אתה לרגע – האם אתה כותב ומדבר אותו הדבר? התשובה היא כמובן לא. לכן ככל שהשימוש בחיפוש קולי יהפוך לפופולרי יותר כך צפוי להתחזק כוחם של ביטויי זנב ארוך.

 

 

חיזוק הסינרגיה בין אפיקי השיווק הפופולריים

כל מקדם אתרים יודע שהמשחק בין הפלטפורמות השיווקיות השונות חשוב מאד לקידום האתר והעסק בכלל. השנה החיבור בין פלטפורמות שונות הולך ומתהדק.

פייסבוק תציע חיפוש באמצעות שאילתות בדיוק כמו גוגל, מה שיחבר בין אתרי אינטרנט ובין קבוצות ועמודים עסקיים. באינסטגרם כבר השיקו את האפשרות לחבר את אתר האינטרנט ישירות לפוסט וידאו או תמונה. קשרים אלו ואחרים יתהדקו יותר וכבר ברור שצריך להשקיע בתוכן מעניין, יצירתי ונותן ערך בכל אחת מהפלטפורמות האלו, על מנת ליצור מעברים והמרות אפקטיביים.

 

לסיכום, שנת 2017 מביאה איתה שינויים רבים בעולם קידום האתרים – אנחנו רואים בכך אתגר אמיתי וממשיכים ללמוד, להתנסות ולהתמקצע מדי יום בכל אחד מהשינויים האלו. יחד עם זאת צריך לזכור שהתוכן הוא המלך או ליתר דיוק הערך הוא המלך. תנו ערך אמיתי לגולשים והרוב יקרה מעצמו.

אם אהבתם את התוכן תנו לנו לייק כאן למטה ושתפו את התוכן עם חברים.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments