ביצוע אופטימיזציה (SEO) לגוגל במסגרת קידום אתרים אורגני

צירוף האותיות SEO הוא למעשה ראשי תיבות של המילים Search Engine Optimization ובעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. במאמר זה נסביר מהי מטרת ביצוע האופטימיזציה וניתן בסיס טוב לאופן ביצוע האופטימיזציה. SEO אופטימיזציה למנועי חיפוש לקידום אתרים אורגני בתוצאות הטבעיות בגוגל ישנם מספר פרמטרים, חלקם קריטיים וחלקם פחות. כאשר אנו מדברים על ביצוע אופטימיזציה לאתר אנחנו מתכוונים לביצוע אופטימיזציה בשלושה מישורים, המישור הראשון הוא ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר במטרה להתאים אותו לזחלן של גוגל באופן אופטימלי, המישור השני הוא ביצוע אופטימיזציה לתכני האתר והמישור השלישי הוא ביצוע אופטימיזציה למערך הקישורים של האתר. להלן ההסבר על כל אחד משלושת סוגי האופטימיזציה:

ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר: מנוע החיפוש של גוגל שואף להציג למשתמש את התוצאות הטובות ביותר וסורק את רשת האינטרנט ואת האתרים שלנו באופן עקבי. כאשר נרצה לבצע אופטימיזציה לקוד האתר נדאג לכך שהזחלנים של גוגל יכולים לסרוק את דפי האתר בקלות. חלק מהדברים שנדאג להם:

  • שימוש נכון בתגיות HTML: יש המון תגיות HTML ושימוש נכון בהם יכול להשפיע על קידום האתר באופן משמעותי, לא נסקור כאן את עשרות ואולי מאות התגיות אך נציין כמה תגיות חשובות במיוחד כגון תגיות כותרת (headers: h1, h2, h3….), תגית title, תגית תיאור העמוד (description). מקדם אתר מקצועי חייב להבין קוד HTML או לכל הפחות להכיר את התגיות העיקריות של השפה.
  • קוד נקי של האתר כאשר מלבד HTML כל מה שקשור ל – JavaScript ול – CSS יהיה בקבצים חיצוניים. מקדם אתרים מקצועי חייב לדעת להבדיל בקלות בין קוד HTML לקוד JavaScript לקוד CSS וזאת על מנת להנחות את בונה האתר להפריד את הקודים השונים ולהשאיר בדפים הראשיים קוד HTML ואת יתר סוגי הקוד בדפים חיצוניים.

ביצוע אופטימיזציה לתוכן האתר: כתיבת תוכן איכותי ומעניין היא מצב הכרחי למי שרוצה להצליח לשמר את הגולש באתר ולגרום לו לדפדף בין הדפים ולאחר מכן ליצור קשר. כתיבת תוכן איכותי, מושקע ומסביר פנים לגולש עשויה לגרום לו להישאר יותר זמן באתר. במידה והתקנתם גוגל אנליטיקס באתר שלכם (וחסר לכם שלא…) גוגל יודע למדוד את זמן השהיה של הגולשים באתר שלכם בנוסף לפרמטרים נוספים כגון כמות הדפים שהמשתמש דפדף בהם, אחוז הגולשים שנטשו את האתר מבלי שדפדפו בדפים אחרים (Bounce Rate), מה שעלול להצביע על חוסר עניין מצד הגולש שבחר שלא להמשיך לדפדף בין דפי האתר. בסופו של דבר אופטימיזציה לתוכן האתר תאפשר לגוגל להבין מהו הנושא המרכזי שבו עוסק כל דף באתר שלכם ובמידה ותעשו עבודה איכותית תביא להעלאת זמן השהיה של הגולש באתר. התוצאה היא אתר מוערך על ידי גוגל שמדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש הטבעיות.

SEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש

 

ביצוע אופטימיזציה למערך התכנים המקשרים לאתר: חלק חשוב בתהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא בניית תכנים איכותיים המקשרים לאתר. התכנים האלה יכולים להגיע ממגוון אפיקים כגון פורומים הקשורים לתחום, אתרי מאמרים ועוד.. בניית מערך קישורים הוא נושא גדול בפני עצמו אך הרעיון שעומד מאחורי בניית מערך קישורים הוא שבמידה ודף באתר מקבל קישורים מאתרים רלוונטיים איכותיים אז כנראה שהוא איכותי ועליו להיות מוצג גבוה בתוצאות החיפוש. ביצוע אופטימיזציה למערך קישורים מתבטא בגיוון שלהם, כלומר בטקסט ממנו יוצא הקישור, בתכנים מהם יוצא הקישור, באתרים מהם מגיע הקישור ועוד. גוגל עדכנה לאחרונה את האלגוריתם שלה מספר פעמים על מנת למנוע שימוש לא אתי בטכניקות בניית מערך קישורים אסורות ולא אתיות אשר מבצעות על גוגל מניפולציה שמטרתה להביא לעליית מיקומי האתר בתוצאות החיפוש הטבעיות וזאת מבלי לתת ערך אמיתי לגולש. טכניקות אלה הם גם סוג של ספאם שגוגל נלחמת בו. מבחינת גוגל הקישורים צריכים להיות טבעיים כלומר אין לבנות קישורים לאתר באופן מלאכותי מה שכמובן מאוד מאוד קשה לביצוע ולכן מקדמי אתרים מייצרים תכנים המקשרים לאתר, כאשר מקדם אתרים מקצועי מכיר את הכללים לבניית מערך קישורים ויודע להוריד את הסיכון ולמנוע מצב של עונש מגוגל. כאן תוכלו למצוא מידע נוסף על עונש מגוגל ודרכי הטיפול האפשריות

, וכאן תוכלו לקרוא איזה קישורים גוגל אוהבת ואיזה לא.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments