נכון להיום רשתות חברתיות תופסות חלק בלתי נפרד ואף משמעותי בחיינו, אנשים רבים משקיעים בפייסבוק זמן נכבד מהיום שלהם ונכנסים לפייסבוק מספר פעמים ביום. כתוצאה מכך יותר בעלי עסקים מבינים את הפוטנציאל הטמון בפרסום מקצועי ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, לינקדאין וגוגל פלוס. אם כך ברור שישנם לקוחות פוטניאליים שנוכל לשווק להם בפייסבוק אך החכמה היא להצליח לשווק לקהל לקוחות מטורגט או מפולח, כלומר לקהל לקוחות שקיימת הסבירות הגבוהה ביותר שיביע התעניינות המוצר שלנו ואף יבצע מאיתנו רכישה בעקבות הפירסום.

התקשרו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני לשיווק מקצועי בפייסבוק – 072-2992112

פרסום ברשתות חברתיות

היתרון של פרסום ברשתות חברתיות

היתרון המשמעותי של פרסום ברשתות החברתיות נובע משלושה גורמים מרכזיים – היכולת ליצור ויראליות, היכולת לשווק לקהל יעד ממוקד ומפולח, היכולת לחשוף את הגולשים לתוכן אליו לא היו מגיעים או לא התכוונו להגיע.

הגורם הראשון הוא ויראליות והיכולת להפיץ את התכנים שבהם אנו מעוניינים ללא עלות ובכל זאת להגיע לקהל יעד גדול, אז איך עושים את זה? ניקח כדוגמה את פייסבוק: במידה והפוסט שנרשום יהיה איכותי ומעניין החברים שלנו יוכלו לשתף אותו ובכך ליצור ויראליות והתפשטות של הפוסט באופן טבעי מבלי שאנחנו כמשווקים נצטרך לשלם על זה כסף. בעלי עסקים שמצליחים להכניס לשיווק שלהם בפייסבוק את אלמנט הוויראליות עשויים ליצור מומנטום חיובי בעסק ולגרום לפניות מרובות אליהם מבלי הצורך להשקיע סכומים גבוהים של כסף.

הגורם השני והמשמעותי לא פחות הוא היכולת להגיע לקהל לקוחות ממוקד, מפולח ומטורגט. עצם זה שכמות רבה של גולשים מגיעים לרשתות החברתיות וחושפים בהן פרטים אישיים שלהם כדוגמת תחומי עניין, גילאים, אימיילים, טלפונים קבוצות השתייכות וכדומה, מאפשר למשווק המקצועי לפרסם להם באופן מדויק ולפלח את קהל היעד האופטימלי שלו. כתוצאה מכך יכול המשווק להחליט שהוא משווק רק לאנשים המשתייכים לגילאים מסוימים, נשים או גברים, לפי תחומי עניין, והיום אפשר אפילו לשווק לאנשים עם ילדים, לאנשים שמביעים עניין ברכישות באינטרנט, לאנשים שמשתייכים לקבוצות מסוימות, לאנשים שמביעים עניין בכתבות ספציפיות ולמעשה אפשר לטרגט כמעט כל דבר כולל טירגוט מדויק של אנשים. זה ללא ספק דבר מדהים שנותן כוח עצום למשווק המקצועי.

הגורם השלישי הוא היכולת לחשוף את הגולשים לתוכן אליו לא היו מגיעים באופן טבעי כלומר לפרסם להם מוצרים או שירותים אשר יכולים להתאים להם אך בפועל הם לא היו מחפשים אותם או לא היו מודעים לקיומם. למשל: להגיע לבעלי עסקים שאינם מודעים ליכולות השיווק לקהל יעד מפולח בפייסבוק, לחשוף אותם לתחום ולהפוך אותם ללקוחות. הדבר דומה לאדם הפותח את העיתון וקורא בו, ברור שהוא אינו פותח את העיתון על מנת לראות את הפרסומות, אך במידה ויראה פרסומת שמעניינת אותו יהפוך באופן מידי ללקוח פוטנציאלי של המוצר או השירות המפורסם. כמובן שהפרסום בפייסבוק לרוב טוב בהרבה מעיתון בגלל שמעבר ליכולת להגיע לאנשים קיימת היכולת להגיע לקהל יעד מפולח.

רימרקטינג ברשתות חברתיות

עוד שיטה נהדרת שאפשר להתשמש בה על מנת להגדיל את יחס ההמרה באתר היא רימרטינג, הרעיון הוא כזה: מישהו נכנס לאתר שלכם אך לא השאיר פרטים ולא ביצע רכישה (זה הרוב הגדול של האנשים), אותו לקוח פוטנציאלי, מלווה לפחות פעם ביום בפייסבוק שם נוכל לשווק לו מחדש (לבצע רימרקטינג) ולהציג לו את המסר הפרסומי שלנו שוב. השיטה הזאת יכולה לתרום במספר היבטים: הלקוח הפונציאלי תופס את המוצר כגוף גדול שמשווק בצורה משמעותית ברשת האינטרנט, הלקוח הפוטנציאלי מקבל הזדמנות נוספת לרכוש את המוצר.
לסיכום, שיווק מקצועי בפייסבוק יכול לתרום באופן משמעותי לנראות העסק, להגדלת הפניות המכירות וההכנסות אם עושים אותו בצורה מושקעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית בריאה.
נשמח לסייע לכם בפרסום ושיווק העסק שלכם בפייסבוק.
צרו קשר – 072-299-2112 ונשמח לסייע.

 

כיצד נמדד קמפיין מקצועי בפייסבוק

ראשית נגדיר שהמרה היא פעולה מסוימת שהמשתמש ביצע כמסגרת רמפיין הפרסום שלנו, זה יכול להיות להשאיר פרטים / לרכוש / להוריד משהו וכדומה.

מספר ההמרות: ככל שכמות ההמרות גדולה יותר, טוב יותר.

עלות ההמרות: ככל שעלות ההמרה נמוכה יותר משמעות הדבר ששילמנו מעט יותר עבור ביצוע פעולה מצופה של המשתמש ולכן נשאף תמיד להוריד את עלות ההמרות ככל האפשר.

איכות ההמרות: ככל שההמרה איכותית יותר כך טוב יותר, למשל אם ההמרה היא השארת פרטים ובשלב הבא אנחנו צריכים לחזור ללקוח ולמכור לו, אז ככל שהליד איכותי יותר כך נוכל למכור לליד בשלב (ב) ולמכור לו בקלות יותר.

 

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments