טרנד או לא טרנד, מה שבטוח זה שיותר ויותר אנשים, מעצבים ומתכנתים בוחרים להטמיע באתר כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות. כמובן שהמטרה היא לאפשר לגולשים באתר לשתף את התוכן בקלות ובנוחות וכתוצאה מכך להביא תנועה מרובה לאתר ואולי אפילו ליצור תוכן שיופץ באופן ויראלי ברשתות החברתיות.

עם כך עולה השאלה באלו כפתורי שיתוף להשתמש והיכן למקם אותם, בכדי שיהיו אפקטיביים.

 

כפתורי שיתוף ברשתות החברתיות
כפתורי שיתוף ברשתות החברתיות: באלו כדאי להשתמש והיכן כדאי למקם אותם

 

באלו כפתורי שיתוף, מומלץ להשתמש?

כאשר אתם באים לבחור את כפתורי השיתוף לאתר שלכם, חשוב שתחשבו כמה רגעים על הגולשים שלכם, באילו אפיקים יהיה להם נוח לשתף את התוכן שלכם. אין טעם להעמיס באפשרויות, ריבוי אפשרויות יקשה על הגולשים לבחור באופציה הנוחה להם ביותר וישפיע לרעה על נראות האתר, לכן  כדאי לתת לגולש מספר מצומצם של אפשרויות, אלו שקיימת הסבירות הגבוהה ביותר שישתמשו בהם.

באופן אישי אני ממליץ להשתמש בכפתורים הבאים: שליחה באימייל, שליחה בווטסאפ, שיתוף ב – SMS, שיתוף בפייסבוק ובמידה והאתר שלכם טכנולוגי והתוכן בשפה האנגלית יתכן שכדאי להוסיף גם שיתוף בלינקדאין. לגבי הפצה לטוויטר זה יכול להיות רלוונטי יותר לאתרים בחו"ל אך בארץ כמות המשתמשים בטוויטר קטנה.

 

מיקום כפתורי השיתוף

גם כאן חשוב  לזכור שכפתורי שיתוף אינם קישוט לאתר ונועדו לשרת את היכולת להפיץ את התוכן באתר בקלות ובנוחות. עם כך חשוב לשים אותם במקום בולט המאפשר לגולש להשתמש בהם בקלות ובנוחות. לפניכם מספר אפשרויות:

 

עם התחלת התוכן:
זו אופציה שאתרי חדשות רבים משתמשים בה, מיד ליד הכותרת תוכלו לראות את כפתורי השיתוף מה שמקל על המשתמש להשתמש בכפתורי השיתוף בקלות.

 

בסוף התוכן:
האופציה של להציג את כפתורי השיתוף עם סיום התוכן הגיונית כביכול, מכיוון שסביר להניח שרק מי שקרא והתעמק בתוכן ירצה לשתף אותו, אך צריך לקחת בחשבון שיהיו גם גולשים שישתפו את התוכן גם אם עניין אותן בלבד ולא קראו את כולו ולכן לצד ההיגיון למיקום כפתורי השיתוף בסיום התוכן יש לקחת בחשבון שרק מעטים מהם באמת יגיעו לסוף הדף ולכן הסיכוי לשיתוף פוחת.

 

בצד הדף:
אופציה מוכרת נוספת שרואים לא מעט באתרים, בעיקר בבלוגים, היא הטמעת סרגל צד של כפתורי שיתוף, לאופציה זו יתרונות וחסרונות. היתרון הבולט הוא בנראות סרגל השיתוף, הוא תמיד בולט ובמקום קבוע ולכן קל ונוח להשתמש בו. החסרונות של שימוש בסרגל צד הן שלא תמיד המשתמש מבין מה הוא משתף מכיוון שסרגל השיתוף אינו חלק מהתוכן וכמו כן הסרגל עלול לפגוע בחוויית הגלישה באתר – הוא מגושם ונראה כמו טלאי. לכן במידה ואתם משתמשים בכפתורי השיתוף בצד הדף וודאו שהנראות שלהם נעימה לעין ושהמשתמש מבין מה הוא הולך לשתף כאשר ילחץ עליהם.

 

במרכז הדף כחלק מהתוכן:
אופציה זו מציעה שתשלבו את כפתורי השיתוף במרכז התוכן ותאפשרו למשתמש לשתף את התוכן בנקודות הנותנות לו ערך המסייע לו להבין שמדובר בתוכן איכותי, מה שמעלה את הסיכוי שהוא ישתף את התוכן.

 

 

לסיכום

הקפידו לחשוב על הגולשים שלכם, תנו להם את האופציות הנוחות ביותר לשיתוף ומקמו אותם במקום בולט ונוח שאינו משפיע לרעה על נראות האתר.

 

 

כלים המספקים שירותי שיתוף ברשתות החברתיות

לסיום אני רוצה לשתף איתכם כמה שירותים חינמיים שתוכלו להשתמש בהם כדי ליצור כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות:

 

SumoMe – מציע כפתורי שיתוף בנוסף לכלי שיווק מועילים נוספים. הנראות של כפתורי השיתוף טובה מאוד. הגרסה הבסיסית של הכלי חינמית ויש אפשרויות מתקדמות בתשלום.

 

AddThis – שירותי המציע כפתורי שיתוף ברשתות החברתיות. יש גרסה חינמת וגרסה בתשלום.

 

ShareThis – שירות המציע כפתורי שיתוף ברשתות החברתיות. קצת מאט את האתר.

 

 

קיבלתם ערך ונהנתם מהתוכן? שתפו אותו עם חברים!

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments