ראשית חשוב להבין שמבחינת גוגל אין הבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג. גוגל משתמשת באופן רשמי בביטוי רימרקטינג, כאן תוכלו לראות את ההתייחסות הרשמית המקובלת על גוגל אדוורדס.
מכיוון שכך גוגל מתייחסת לדברים גם אנחנו בוחרים להתייחס לשני המונחים אלה באופן זה ובמילים אחרות (רימרקטינג = ריטרגטינג = שיווק מחדש).

לאמרות זאת נדגיש כי יש אנשים שמבדילים בין רימרקטינג לריטרגטינג בכך שרימרקטינג מתייחס לשיווק מחדש בהתאם לשלב המסוים שבו המשתמש נטש את האתר כלומר לנקודה בתהליך הרכישה / השארת הפרטים, שבה המשתמש נטש את האתר. מה שמוזר ותורם לבילבול הוא שחלק מהמשווקים אומרים בדיוק את ההפך ומתייחסים לריטרגטינג כזה המאפשר לשווק לאנשים ספציפיים בהתאם לקריטריונים מסוימים שהמשווק בוחר.

רימרקטינג וריטרגטינג

לדוגמה: יתכן שגולש מסוים נכנס לאתר מסחר (אתר שמאפשר לגולשים לרכוש מוצרים אונליין) הוסיף מוצר לעגלה, הגיע לעמוד התשלום ונטש את האתר. במצב כזה נוכל לשווק לו מחדש עם מודעה שקוראת לו לחזור לאתר ולהשלים את הרכישה עם המוצרים שכבר שמורים לו בסל הקניות. במילים אחרות אלה שמבדילים בין רימרקטינג לריטרגטינג טוענים שרימרקטינג היא היכולת לשווק למשתמש בהתאם לקריטריונים המבוססים על התנהגותו בביקוריו באתר.

לסיכום,
כמו שכבר רשמנו מבחינת גוגל שהיא מובילת דעה היום בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט משמעות הביטויים זהה ואתה יכול לבצע רימרקטינג / ריטרגטינג בהתאם לצורך למשתמשים אותם אתה בוחר לטרגט בהתאם לאופי הפעילות שלהם באתר ולכן גם אנו בוחרים להתייחס לביטויים אלה באופן זהה ומבינים שניתן לפלח את קהל המשתמשים אליו אנו מעוניינים לשווק מחדש.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments