הרשתות החברתיות מלאות בתנועת גולשים הפוקדים אותן מדי יום, מה שמעלה את אחת השאלות המעניינות ביותר האם הפעילות הזו ברשתות החברתיות משפיעה על תוצאות החיפוש בגוגל, ואם כן איך?

כיצד גוגל סורקת את פייסבוק

כדי להבין כיצד גוגל משפע מהפעילות החברתית ומפייסבוק בפרט, אחת הנקודות החשובות שיש להבין היא כיצד גוגל סורקת את הרשתות החברתיות והתשובה היא שבדיוק כפי שהיא סורקת כל דף או אתר אחר, כל עוד גוגל אינו נחסם ויכול לסרוק את דפי האתר ועמודי התוכן הוא יסרוק אותם ויאנדקס אותם . אם כך ניתן להבין מכך שקישורים איכותיים היוצאים מתכנים ציבוריים הנגישים לזחלנים של גוגל ישפיעו לטובה על ה – SEO של העמוד המקושר.

 

האם פעילות שיווק בפייסבוק משפיעה על הקידום האורגני? ואם כן באיזה אופן?
האם פעילות שיווק בפייסבוק משפיעה על הקידום האורגני? ואם כן באיזה אופן?

 

האם אותות חברתיים כגון מספר לייקים, חברים ושיתופים משפיעים על תוצאות החיפוש בגוגל?

בשלב זה האלגוריתם של גוגל אינו מכיל את הידע הנדרש כדי לתת סדרי עדיפויות בתוצאות החיפוש האורגניים על פי מספר הלייקים, החברים והשיתופים ברשתות החברתיות. ההסבר לכך פשוט:
אחד הדברים שיש לשים עליו דגש הוא הנחת היסוד השגויה כי כל אזכור המופיע ברשתות החברתיות ניתן לקריאה וסריקה על ידי מנוע החיפוש של גוגל. ובכן, הרבה עמודים יכולים להיות חסומים לסריקה או בעלי תגיות "אל תעקוב אחרי" מה שמונע מגוגל לסרוק את התוכן.

האם פייסבוק תאפשר לגוגל חופש פעולה באתר

כאמור נכון להיום חלק משמעותי מאוד מהתוכן בפייסבוק אינו ניתן לאנדוקס מבחינתה של גוגל וזאת מכיוון שכדי להגיע לתוכן ולצפות בו אתה צריך להיות מחובר לפייסבוק. מכיוון שהזחלנים של גוגל אינם "מחוברים" לפייסבוק נוצר מצב שגוגל אינו יכול לסרוק כמויות אדירות של תוכן פנימי, שאינו "ציבורי", בפייסבוק. קיים ספק גדול לגבי הנכונות של פייסבוק לשתף עם גוגל תכנים וסביר להניח שפייסבוק תשמר את הכוח שלה באמצעות המשך חסימת הזחלנים של גוגל או במילים אחרות באמצעות שמירת רוב התוכן כלא ציבורי מה שמונע מהזחלנים של גוגל לאנדקס את התוכן.

איך בכל זאת ניתן להשתמש בכוח של פייסבוק על מנת לסייע לקידום האתר באופן אורגני?

דף עסקי בפייסבוק: הקימו דף עסקי והזינו בו תוכן איכותי, קשרו ממנו לאתר שלכם והוסיפו האשטג רלוונטי. מכיוון שדפים עסקיים בפייסבוק נחשבים ל – "ציבוריים", גוגל סורק אותם, מאנדקס אותם, והקישורים שיוצאים מהם, במיוחד אם הם באים מתוכן איכותי מחזקים את האתר שלכם באופן אורגני. למידע נוסף על שימוש בהאשטג על מנת לסייע לקידום האורגני של האתר שלכם – היכנסו לכאן.

בנוסף לכך בעמוד העסקים יש איזור שבו ניתן להזין קישור לאתר, נצלו את ההזדמנות להזין שם קישור מאתר בעל מוניטין כמו פייסבוק.

לסיכום

באופן רשמי ניתן להגיד שכפי שפרסום ממומן בגוגל אינו משפיע על תוצאות החיפוש האורגניים בגוגל,
כך גם פרסום ממומן בפייסבוק, שיתופים, ולייקים אינם משפיעים באופן ישיר על הקידום האורגני. יחד עם זאת ניתן להשתמש בדף העסקי כאמור באופן חכם על מנת לתרום לתהליך הקידום האורגני.

באופן לא רשמי, ניתן לומר ששיווק באופן ממומן ואורגני עשוי להשפיע באופן עקיף על הדירוג האורגני של האתר, וזאת מכיוון שכל מקור של תנועה איכותית לאתר, שמשפר את מדדי האיכות של הגלישה באתר (כגון אחוז נטישה, כמו עמודים שנצפו וכדומה) משפר את דירוג האתר.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments