שאלה גדולה – "מי הוא מומחה קידום אתרים". אך למרות שמדובר בשאלה גדולה, התשובה לא כל כך מורכבת אם כי יתכן שמעט ארוכה. ומדוע? מכיוון שכדי להיות מומחה בכל תחום, גם בתחום קידום האתרים אתה צריך להכיר את הפרטים הקטנים, אותם פרטים שעושים את ההבדל ומבדלים אותך מ – 95% מהמתחרים שלך.

אני אומר לכם מה הבעיה עם מומחים, האמת שזו בעיה קצת מבאסת. הבעיה היא שרק מומחה יודע לזהות מומחה ובן אדם שאינו מבין בתחום יכול להתפתות לכל מיני הצעת מפתות של אנשים שנראים מומחים, ואגב – זה לא אומר שהאנשים האלה שנראים מומחים אך אינם הם אנשים רעים חלילה, זה פשוט אומר שהם לא מומחים וכמו שרשמתי הלקוח אינו יודע לזהות את זה.

מי הוא מומחה לקידום אתרים

אז החלטתי לרשום כמה מין הקריטריונים שאני חושב שמומחה חייב לשלוט בהם:

ידע ב – HTML, JAVASCRIPT, CSS:
אני לא מצפה שמקדם אתרים יהיה מתכנת, אך יחד עם זאת הוא חייב לדעת להבחין בין סוגי קוד שונים באתר. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה, כשזה מגיע לרמות הגבוהות יש משעות לנראות הקוד בעיני גוגל, והתאמת קוד האתר לגוגל באופן אופטימלי עשויה לשפר את דירוג האתר.
על ניקוי קוד האתר והתאמתו לגוגל תוכלו לקרוא כאן.

שליטה מלאה ב – Google Web Mater Tools:
איך גוגל מתקשר עם מקדם האתרים? – דרך WMT. מקדם אתרים טוב חייב להכיר את הניואנסים לדעת איפה ולהסתכל ואיפה לחפש את הבעיות. לפעמים איתור בעיה ב – WMT  יכול להקפיץ את האתר 10 מקומות – מהעמוד השני – לעמוד הראשון בגוגל.

הבנת התמונה הכוללת לפרטי פרטים:
מצד אחד קידום אתרים אורגני מורכב מ 3 פרמטרים המהווים 80% ממנו והם: איכות הקוד, בניית מערך קישורים, איכות וכמות התוכן. אך יחד עם זאת, כל אחד מהתחומים האלה ניתן לפרק לגורמים רבים המשפיעים עליהם. מקדם אתרים טוב יודע להסתכל על התמונה הגדולה ומבין איך היא בנויה ומהו הדבר שצריך לשנות בכדי לקחת את האתר לשלב הבא.

התמקדות באיכות הן מבחינת המשתמש והן מבחינת גוגל:
מקדם אתרים אורגני מקצועי הוא צנוע, לומד, מתעדכן ומבין דבר מאוד חשוב ופשוט – שמה שגוגל מחפשים לתת לגולש זה את התוצאות שישרתו את הגולש בצורה הטובה ביותר, וזה בדיוק מה שהוא עושה, הוא משפר את האתר, את המהירות, את התכנים גם בעיני גוגל (כן זה לא בושה) וגם בעיני הגולש.

הניסיון מדבר בעד עצמו:
לא תמיד זה נכון, יש מקדמים שקרוב ל – 10 שנים בתחום אך לא מתפתחים ויש כאלה שב – 3 שנים תותחים. אך כן אני יכול להעיד שככל שעוברות השנים, אם אתה רציני ומתקדם אז ההבנה שלך לגבי התחום הולכת ומתחזקת. אתה רואה יותר דברים ומרגיש הצלחות ואי הצלחות על בשרך, ואכן הניסיון עושה את ההבדל ועושה אותך מקדם אתרים טוב יותר.

ולסיכום מומחה קידום אתרים אורגני, רואה את התמונה המלאה ומבין איך היא מורכבת לפרטי פרטים, מבין שעבודת הקידום מבוססת על צעדים שמטרתם לספק יותר ערך לגולש הן באופן שגוגל תופשת ערך והן באופן שעולה עם הפעלת היגיון בריא, לומד משפר ומשתפר באופן קבוע.

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments