יוטיוב? מצוין כי לרוב אין ולמי שיש ערוץ יוטיוב ועושה בו שימוש נכון יכול להתבלט באופן משמעותי בין המתחרים ולהגיע ללקוח הפוטנציאלי באופן שונה, ישר וחזק יותר.

אבל איך עושים את זה? תקראו מיד.

אך לפני כן חשוב להדגיש למה אנו מתכוונים ולמה לא כאשר אנו מדברים על קידום ביוטיוב: התוכן הרשום כאן אינו מדבר על פרסום ביוטיוב אלא על קידום אורגני ביוטיוב או במילים אחרות קידום טבעי שבמסגרתו לא משלמים לגוגל על הקלקות וכרוך בביצוע אופטימיזציה לערוץ היוטיוב שלכם ובביצוע אופטימיזציה לסרטונים שלו וכמובן ביצירת תכנים איכותיים למשתמשים אשר נותנים להם ערך אמיתי (יוטיוב וגוגל מעריכים ערך שהגולש מקבל יותר מכל דבר אחר). במידה ותהיה דרישה נרשום בהמשך טיפים לפרסום ביוטיוב במסגרת גוגל אדוורדס.

אז אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו נצלול לטיפים:

 

איך לשפר את הביצועים של ערוץ היוטיוב שלכם?

כאשר אתם מעלים סרטון חדש לערוץ היוטיוב שלכם, ישנם כמה פעולות שאתם יכולים לבצע על מנת לסייע לצופים למצוא את התוכן שלכם:

קידום ביוטיוב
קידום ביוטיוב באמצעות אופטימיזציה לערוץ היוטיוב

 

בצעו אופטימיזציה לערוץ היוטיוב שלכם

בכדי להעניק לסרטוני היוטיוב שלכם הזדמנות להתגלות באמצעות חיפוש ביוטיוב, התחילו בביצוע אופטימיזציה לערוץ היוטיוב. חוזק הערוץ שלכם המתבטא מבחינת יוטיוב במס' צפיות בוידאו ומס' נרשמים לערוץ. אם הערוץ שלכם חדש מובן כי ייקח זמן עד שתבנו קהל צופים ונרשמים ולמרות זאת ישנן כמה פעולות שכל אחד יכול לעשות על מנת להביא צפיות לערוץ היוטיוב שלכם מהר יותר:

    • בחרו מילות מפתח המתארות את הערוץ בצורה הטובה הרלוונטית והפופולרית ביותר, לצורך כך רצוי שמילות המפתח תהיינה מבוססות על מחקר ביטויי מפתח מתחום העסק / חברה שלכם.

 

    • בחרו טריילר (סרטון) שיופיע כאשר משתמש חדש יכנס לערוץ היוטיוב שלכם וכאשר משתמש שכבר רשום לערוץ יכנס, רצוי שהסרטון והטקסט המופיע בצדו יניעו את המשתמש לבצע את הפעולה המבוקשת. לדוגמה: רישום לערוץ, לייק בעמוד הפייסבוק, מעבר לדף נחיתה והשארת פרטים וכדומה.

 

    • בחרו שם קצר ותיאורי לערוץ היוטיוב שלכם

 

    • הזינו אימייל בשדה "אימייל לפניות עסקיות"

 

    • מלאו תיאור על הערוץ במסגרתו קשרו מהערוץ לאתר שלכם תנו לגולש ערך מוסף והזמינו אותו להירשם לערוץ ולרשימת התפוצה שלכם.

 

    • בחרו את המדינה העיקרית המכילה את הקהל אליו פונה ערוץ היוטיוב שלכם. למשל אם קהל הלקוחות שלכם ישראלי בחרו בישראל כמדינה העיקרית הרלוונטית לערוץ.

 

    • השקיעו בעיצוב ערוץ היוטיוב שלכם:
      – בחרו אייקון לערוץ היוטיוב אשר מייצג את המותג שלכם באופן הטוב ביותר, רצוי את הלוגו שלכם בהתאמה לגודל האייקון שיוטיוב מקצה.
      – העלו תמונת cover מושכת.

 

    • חברו את ערוץ היוטיוב לאתר שלכם ואמתו את החיבור, לאחר מכן הטמינו לינק או סרטון המפנה בחזרה לערוץ מאתר האינטרנט שלכם.

 

    • העלו סרטוני וידאו באופן קבוע לערוץ היוטיוב שלכם בכדי למשוך עוד צופים ולהראות ליוטיוב שהערוץ שלכם פעיל וראוי לדרוג גבוה, בדיוק כמו בתוכן איכותי על אחת כמה וכמה סרטונים מקוריים איכותיים, אוטנטיים ובעלי ערך למשתמש יתקבלו באהדה על ידי גוגל ויוטיוב.

 

    • הוסיפו לערוץ היוטיוב שלכם קוד גוגל אנליטיקס. פעולה כזאת תדגיש לגוגל שמדובר על ערוץ רציני ותעלה את ערך הערוץ בעיני גוגל ויחד עם זאת תספק לכם סטטיסטיקות על הערוץ בגוגל אנליטיקס.

 

 

לאחר שסיימתם לבצע אופטימיזציה לערוץ היוטיוב שלכם, תוכלו להתפנות לבצע אופטימיזציה לכל אחד מהסרטונים.

קידום ביוטיוב באמצעות אופטימיזציה לסירטוני הוידאו
קידום ביוטיוב באמצעות אופטימיזציה לסירטוני הוידאו

 

בצעו אופטימיזציה לסרטוני היוטיוב שלכם

כאשר אתם מעוניינים להעלות סרטון וידאו איכותי שיצרתם לערוץ היוטיוב שלכם זה מה שתצטרכו לעשות על מנת להבטיח שהוא עומד בסטנדרטים של אופטימיזציה לחיפוש:

 

    • כותרת הסרטון:
      כללו מילות ומושגי מפתח בכותרת אולם שמרו על נוסח מקוצר וודאו שאתם כוללים מילות ומושגי מפתח רלוונטיים לתכני סרטון הווידאו המועלה. המטרה היא ליצור ולהעלות סרטוני יוטיוב אשר נותנים את המענה הטוב ביותר למילת או מושג החיפוש שהמשתמש חיפש ולא להתאים בצורה שאינה ראויה, מזיקה ומבלבלת את המשתמש.כותרת הסרטון צריכה לתאר לאנשים באופן ברור מהו נושא הסרטון בכדי לא ליצור אכזבה מכך שאין קשר בין הנושא המוצהר ותוכן הסרטון מה שיוביל לנטישה של הסרטון בשניות הראשונות ולדירוג נמוך שלו מבחינת יוטיוב. כמו כן יש להקפיד על כותרת קצרה כך שלא תיחתך על ידי יוטיוב.

 

    • התרכזו ב-100 המילים הראשונות של התאור. יוטיוב מראה רק את שלושת המשפטים הראשונים של התאור בתוצאות החיפוש כך שכדאי מאוד לדאוג שהתכנים הרשומים במשפטים אלו יהיו הטובים והמתאימים ביותר לסרטון המועלה.במידה ואחת המטרות העיקריות שלכם היא להניע אנשים מהסרטון לאתר הוסיפו קישור לדף הרלוונטי באתר בשורה הראשונה של תיאור הסרטון.

 

    • כללו תגיות (ביטויי מפתח) בהגדרות הסרטונים שלכם. תגיות עוזרות ליוטיוב ללמוד מהו נושא הווידאו שלכם אבל כדאי להימנע משימוש מפורז בהם. השתמשו בכ – 5 תגיות הכי רלוונטיות לתיאור נושא הסרטון שלכם.

 

    • אם תרצו להשקיע במיוחד תוכלו להוסיף כתוביות לסרטונים שלכם, כתוביות מקלות מאוד על גוגל / יוטיוב להבין מהו תוכן הסרטון ובכך לדרג אותו גבוה יותר. ואם כבר הוספתם כתוביות לסרטון קבלו טריק ששווה להכיר: במידה וטרחתם על הוספת כתוביות לסרטונים שלכם ואתר רוצים שהם יוצגו כברירת מחדל הוסיפו את התגית yt:cc=on, על מנת להפוך את ברירת המחדל של הצגת הסרטונים שלכם לכוללת כתוביות.

 

    • הוסיפו הערות, וכרטיסים (cards)
      – שילוב הסברים, הערות וקישורים בסרטון יוצרים הזדמנות להגברת המעורבות של הצופים. הזכירו לצופים שלכם ללחוץ על כפתור הלייק, הזמינו את הצופים להירשם לערוץ שלכם והובילו אותם לאתר האינטרנט ושאר התכנים שלכם.
      – לאחרונה גוגל השיקה את שירות YouTube cards (יוטיוב כרטיסים) שאמור במהלך הזמן להחליף את שירות YouTube annotation (יוטיוב הערות). שירות הכרטיסים של יוטיוב הוא שירות דומה מאוד ליוטיוב הערות אבל עם הרבה יותר יכולות אינטראקטיביות הכוללות
      יכולת להוסיף קישור מובנה בסרטון בקלות עבור האתר שאומתו.

 

    • הוסיפו את סרטוני הווידאו לרשימות צפייה רלוונטיות
      חשוב מאוד לתכנן את ערוץ היוטיוב שלכם כך שהוא יהיה ברור וקל לניווט. רשימות צפייה הם אמצעי מצוין לחלק את סרטוני הוידאו שלכם לקטגוריות על מנת להקל על המשתמשים לבחור לצפות בנושאים המעניינים אותם.

 

    • הטמיעו את הסרטונים באתר שלכם.
      עצם זה שתטמיעו את הסרטון שלכם באתר אינטרנט איכותי יעלה את ערכו של הסרטון ובמידה והסרטון איכותי ורלוונטי לתוכן הדף יעזור גם בקידומו האורגני שלך הדף שהטמיע את הסרטון.

 

  • קדמו את תכני היוטיוב שלכם בערוצים אחרים ורשתות חברתיות
    מאחר ואחד האלמנטים החשובים ביותר בדירוג הסרטון שלכם ביוטיוב הוא מעורבות צופים, כדאי לעזור לצופים שלכם לצפות בסרטים ובשאיפה להגיב עליהם באמצעות הפצתם ברשתות חברתיות כמו: פייסבוק, טוויטר, גוגל+ והבלוג או אתר האינטרנט שלכם.

 

 

העצה הכי חשובה בסופו של דבר היא לזכור תמיד שכל מה שקשור לערוץ היוטיוב שלכם צריך לרצות את הצופה שחיפש סרטונים בנושא בו אתם עוסקים. דאגו ליצור סרטונים רלוונטיים ואיכותיים המתויגים ומוגדרים היטב כך שחווית הצופה בערוץ שלכם תהיה אופטימלית. למעשה חוויית משתמש חיובית משפיעה על מעורבות המשתמשים וכמות הצפיות, ואלו מהוות מרכיב גדול ביותר בדירוג שמעניקה יוטיוב לערוצים וסרטונים. אלגוריתם החיפוש של יוטיוב נותן ערך גבוה לסרטונים שזמן הצפייה היחסי בהם הוא ארוך וכמות המעורבות (שיתופים ולייקים חיוביים ושליליים) שלהם גדולה.

 

יצירת תכנים איכותיים היא אתגר גדול יותר מאופטימיזציה נכונה של הסרטונים והערוץ. אם אתם בשלבים ראשונים של הרצת הערוץ ויש לכם את המשאבים הנדרשים, הציגו מבחר רחב של סוגי תכנים כמו ראיונות, סרטוני איך לעשות / טיפים, סרטוני מאחורי הקלעים וכדומה. ככל שתגוונו יותר בשלב ההתחלתי יקל עליכם לדעת איזה סוגי סרטונים מושכים קהל צופים רחב יותר ותוכלו להתמקד ביצירתם.

 


יש לכם ערוץ

אנו ביויומדיה מתמחים בהקמת וקידום ערוצי יוטיוב ושילובם במערך האינטרנטי שלכם. נשמח לעזור גם לכם להפיק את המקסימום מתקציב השיווק ברשת של חברתכם

אנו יודעים למקסם את התנועה האיכותית הרלוונטית לאתרכם. פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעה להקמת ו/או קידום ערוץ היוטיוב שלכם וקידום אתרים בגוגל.
טלפון: 072-2992112

שי שאואט שי שאואט

מהנדס תוכנה, מנכ"ל

מה אני אוהב? אז ככה: ללמוד על התפתחות אישית והתפתחות עסקית, לשלב שיווק עם טכנולוגיה וחזון, אוהב ליזום, אוהב לעבוד עם Drivers (שגר ושכח) בזמני הפנוי המהנה תמצאו אותי מטייל (עדיפות חזקה לחו"ל), מתאמן (משתדל מאוד) ושותה קפה בים (ההנאות הקטנות של החיים).

Comments

comments